افزایش ایستگاه صادراتی نفت سپاهان / شبکه توزیع مویرگی درشرکت نفت سپاهان

به گزارش رکنا از اصفهان،مدیرعامل شرکت نفت سپاهان درحاشیه آئین افتتاح پایگاه بسیج شهید تورجی زاده  که با حضور مسئولان برگزار شد درجمع خبرنگاران از تولید روغن سبز و با ترکیبات غیر سرطانی خبر داد ،اظهار داشت: در سال حدود 720 هزار تن انواع روغن‌های موتوری و بنزینی در دست تولید دارد هم‌زمان با این تولید درصدد ارتقا کیفیت فراورده‌های نفتی و روغن است.

محمد امیر نیکو همت افزود: برای اولین بار در کشور و توسط شرکت نفت سپاهان، با فرایند هیدروژناسیون ترکیبات غیر سرطانی و به‌نوعی روغن سبز تولید کردیم.

نیکو همت گفت: در شرکت با کمک افراد باتجربه کمیته‌هایی تشکیل دادیم که با وجود جلو بردن پروژه‌ها، برای دانش‌بنیان شدن محصولات گام برمی‌دارند.

در جنگ اقتصادی به صادرات و ارزآوری فکر می‌کنیم

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان بابیان اینکه محکوم به خدمت هستیم تصریح کرد: آنچه مسلم است در جنگ اقتصادی به صادرات و ارزآوری فکر می‌کنیم تا به توسعه برند خود و جایگاه کشور در منطقه برسیم.

وی با اشاره به ایجاد شبکه توزیع مویرگی یادآور شد: شرکت کیمیا اسپیدی توزیع فراورده‌های تولیدی شرکت نفت سپاهان به‌صورت مویرگی با حداقل امکانات و بدون قیمت اضافی به آخرین زنجیره مصرف یعنی تعویض‌روغنی‌ها را در 20 استان انجام می‌دهد و به‌زودی شاهد راه‌اندازی این خط در اصفهان هم هستیم.

نیکو همت بابیان اینکه امیدواریم امسال بتوانیم 25 تا 26 استان را پوشش دهیم اذعان داشت: برخی تقلبات دربسته بندی و کیفیت کالا، احتکار و گران‌فروشی سبب شد این شبکه توزیع مویرگی را راه‌اندازی کنیم.

وی حجم سرمایه‌گذاری شرکت نفت سپاهان را 120 میلیون دلار ارزیابی کرد و ادامه داد: حدود 60 درصد پروژه‌ها در حال انجام است که از این میزان حدود 70 درصد تجهیزات پروژه در حال بومی‌سازی داخلی و حدود 30 درصد طراحی و ساخت وارداتی است.

ایستگاه‌های صادراتی نفت سپاهان دربندرعباس، بوشهر وچابهار

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به توسعه صادرات در پسا تحریم تصریح کرد: برای آمادگی بیشتر در دوران پسا تحریم جدای از دیگر ایستگاهها،ایستگاه چابهار را به‌عنوان ایستگاه سوم  و توسعه صادرات در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی صادرات داریم و در حال مذاکره برای صادرات به کشورهای امریکای جنوبی نیز هستیم، یادآور شد: برند مگلوب از محصولات شرکت نفت سپاهان تحت لیسانس ایفا اویل اتریش است که استانداردهای بین المللی برندهای بزرگی مانند BMW ، بنز و رنو را هم کسب کرده است.

نیکو همت گفت: از 720 هزار تن تولید، نزدیک به 30درصد نیاز بازار داخلی را تأمین و 70 درصد صادر می‌شود که جهت حفظ صادرات، اخذ و نگه‌داشتن استانداردهای جهانی لازم است.

ضرورت بازنگری وزارت نفت بر روی قیمت روان کاران

وی بابیان اینکه اصلاً اقتصادی نیست که خرید به سال جدید و فروش به قیمت قبل باشد تأکید کرد: تا دیروز خوراک اصلی روان کاران هر 15 روز یک‌بار اصلاح و اعلام می‌شد که به‌تدریج افزایش قیمت نفت را داشتیم و قیمت خوراک ما نیز افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان اظهار داشت: لازم است وزارت نفت روی قیمت بازنگری داشته باشد و بخشی به کاهش قیمت خوراک و بخشی به افزایش قیمت محصول نهایی اختصاص داده شود.

 شبکه توزیع مویرگی درشرکت نفت سپاهان

در ادامه نیزمدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی گفت: ما تنها شرکتی هستیم که در راستای حمایت از مصرف کنندگان بزرگترین شرکت پخش مویرگی محصولات روغنی را در اختیار دارد. در این مسیر منافع اقتصادی چندان مورد نظر نیست در عوض این شرکت بیشتر تلاش دارد محصولات خود را با کیفیت مناسب و قیمت حداقلی به دست مصرف کنندگان برساند.

احمد هاشمی تصریح کرد: در صنعت روغن متاسفانه شاهد تقلب‌های بسیاری هستیم که برای مصرف کنندگان نیز قابل شناسایی نیست. به همین دلیل ما با ایجاد یک سیستم توزیع فرآورده‌های مویرگی در کشور تلاش کردیم که با کمترین قیمت ممکن فرآورده‌‌های خود را به حلقه‌های آخر زنجیره برسانیم. این مسئله از ایجاد تقلب یا افزایش قیمت جلوگیری می‌کند.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 787004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟