ثبات در بازاراستان با تشدید گشت های مشترک

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علیرضا حسن پور گفت: درروز های گذشته  به دنبال دریافت گزارش های مردمی مبنی بر احتکار کالاهای اساسی در انبار یک بنکداری در قزوین،گشت سیار این اداره کل  به محل اعزام شد و مفادیر قابل توجهی روغن خوراکی،قند وشکر و ماکارانی محل گردید و پرونده ای جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین ادامه داد :در بررسی‌های به عمل آمده با قید فوریت  تخلف واحد صنفی  در احتکار به قصد گرانفروشی محرز و نهایتا به الزام به عرضه و پرداخت جریمه در حدود  یک میلیارد و700میلیون ریالی در حق دولت محکوم شد.

این مسوول گفت: طی یک گشت مشترک در  آبیک درحدود 5 تن روغن خوراکی کشف شد و پس رسیدگی بزه انتسابی احراز شده ومتهم  علاوه بر الزام به عرضه به جزای نقدی 2میلیارد و دویست میلیون ریالی محکوم گردید.

حسن پور اظهار کرد: اقلام احتکار شده با تشخیص قرارگاه امنیت اقتصادی استان در مراکز تعیین شده به عرضه خواهند رسید.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان ابراز کرد:بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی سران قوا اختیارات ویژه‌ای به سازمان تعزیرات حکومتی داده شد که از جمله آن می‌توان به افزایش مبالغ جرایم و جزای نقدی محتکران متناسب با ارزش روز اجناس احتکار شده علاوه بر ضبط اجناس احتکاری اشاره کرد و همچنین پلمب واحد صنفی متخلف و نصب بنر قبل از صدور حکم در بازرسی های مشترک اداره کل تعزیرات امکان‌پذیر است.

او افزود:  اکنون به موجب این مصوبه گشت‌های مشترک می‌توانند بدوا در صورت مشاهده یکی از تخلفات صنفی مانند عرضه خارج از شبکه، احتکار، گرانفروشی و... به پلمب واحد صنفی و نصب بنر اقدام  و با اجرای مصوبه اخیر، مشکل بازدارنده نبودن مجازات‌ها تا حدود زیادی حل شده است.

 

کدخبر: 787422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟