اقدام مفیدی در وزارت گردشگری رخ نداده است

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، میر غنی نظری شامگاه جمعه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: به تناسب کشور در استان اردبیل نیز بخش گردشگری و میراث فرهنگی تعطیل شده و هیچ اقدام مفیدی را در آستانه فصل گردشگری در استان اردبیل از سوی مدیران این مجموعه شاهد نیستیم.

وی ضرورت تأمین امنیت غذایی و بهبود معیشت مردم را به دنبال حذف ارز ترجیحی و اصلاح نظام یارانه‌ها یادآور شد و تصریح کرد: کارکنان و عائله دولت از ما سوال می‌کنند که ۱۰ درصد افزایش حقوق هیچ تناسبی با تورم ۴۰ درصد ندارد در حالی که در قانون مصوب مجلس به صراحت اعلام شده افزایش حقوق کارکنان باید به تناسب تورم کشور باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس باید فرآیند موجود را اصلاح کرده و به تناسب شرایط سخت اقتصادی افزایش حقوق کارکنان و حقوق‌بگیران را در دستور پیگیری قرار دهد.

نظری افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۳ هزار میلیارد تومان منابع برای ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده که امیدواریم سهم استان‌ها در قالب صندوق پیشرفت و عدالت پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انصاف نیست که استان کمتر توسعه یافته اردبیل را در پرداخت منابع صندوق توسعه ملی هم ردیف استان‌های توسعه یافته همچون تهران، اصفهان و تبریز ببینند که اگر این اتفاق بیفتد، باید عنوان صندوق توسعه ملی را صندوق محلی و منطقه‌ای نامید.

نظری با بیان اینکه هنوز استان اردبیل از این صندوق نتوانسته منابع مورد توجه در مسیر سرمایه‌گذاری را جذب کند، اضافه کرد: انتظار می‌رود در پاسخ به مطالبات مردم طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزای مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

وی ضرورت تکمیل تونل خلخال – اسالم را به عنوان مطالبه جدی یادآور شد و بیان کرد: ما از وزیر اقتصاد می‌خواهیم تا از محل ماده ۵۶ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان را برای تکمیل این پروژه اختصاص داده و از محل ماده ۲۳ نیز به طرح‌های توسعه جنوب استان کمک کند.

نظری تأمین مالی سرمایه‌گذاران را از سوی بانک‌های دولتی و خصوصی یادآور شد و اظهار کرد: نوعی رهاشدگی را در مدیریت بانک‌ها شاهد هستیم که ضروری است این فرآیندها اصلاح شود.

وی از وزارت جهاد کشاورزی خواست تا تکمیل سدهای معیشتی را هدف‌گذاری کرده و نسبت به تأمین منابع آب مورد نیاز بخش کشاورزی قدم‌های مؤثری را بردارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کج سلیقگی در حوزه مدیریت معادن را یادآور شد و تصریح کرد: باید عملیات اکتشاف استخراج معادن به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار شده و در این کار شتاب بیشتری را شاهد باشیم.

 

کدخبر: 790759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟