افزایش ۶ درصدی تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ استان اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان،سردارمحمد رضا میر حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:مردم باید موارد مربوط به پلیس ۱۱۰ را بشناسند تا زحمت مضاعفی برای نیروهای پلیس ایجاد نشود؛ چراکه موارد غیرفوریتی نباید با پلیس ۱۱۰ مطرح شود و این پلیس برای امور فوریتی است.

 

سردار میرحیدری گفت: میانگین تعداد تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ در استان اصفهان، ماهانه ۳۴۰ هزار تماس، روزانه حدود ۱۲ هزار تماس و هر ساعت ۵۰۰ مورد تماس است که این حجم تماس بالا از سمت مردم پیگیری‌های بسیاری نیاز دارد. همچنین اشغال بودن خطوط پلیس ۱۱۰ کاهش پیدا کرده است و با افزایش نیروی انسانی و خطوط تلفن امیدواریم باعث کاهش ضایع شدن حقوق مردم شویم.

 

وی تصریح کرد: از سال ۹۸ بحث تجمیع تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ در مرکز استان قرار گرفت و همه تماس‌ها با مرکز استان متصل می‌شود و با سامانه‌های نصب شده اشراف بر آدرس‌ها وجود دارد و مواردی که اشکال دارد رفع می‌شود تا باعث تأخیر حضور پلیس در صحنه جرم نشود، طی تماس‌هایی که با پلیس ۱۱۰ گرفته شده، ۱۹ درصد جرایم مربوط به مزاحمت، هشت درصد موادمخدر، یک درصد جرایم اقتصادی و سایر موارد ۴۲ درصد بوده است.

 

افزایش ۱۸ درصدی میزان تماس‌های مردمی به «سامانه ۱۹۷»

سردار میرحیدری اضافه کرد: براساس آمار میزان تماس‌های مردمی به «سامانه ۱۹۷» در ۸۰ روز سال جاری، ۱۸ درصد رشد داشته و از این میزان ۱۱ درصد پاسخ‌گویی و راهنمایی تماس‌گیرندگان بوده است. در ارتباط با کل تماس‌ها در طول این ۸۰ روز انتقادات ۲۱ درصد و تقدیر ۴۲ درصد رشد داشته‌اند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید رسانه‌ها در معرفی سامانه ۱۹۷ برای طرح شکایات، انتقادات و پیشنهاد مردم تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: درمورد فوریت‌های ۱۱۰ یکی از مشکلات ما این بود که از عناصر غیرتخصصی و سربازان در این حوزه کمک گرفته بودیم که در استان اصفهان این موفقیت را پیدا کردیم تا تعداد نیروی تخصصی لازم برای این مرکز فراهم شود.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با به‌کارگیری نیروی لازم در مرکز فوریت‌های ۱۱۰، فعالیت‌ها دنبال می‌شود و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ بتوانیم عملکرد مطلوب‌تری در این حوزه تخصصی داشته باشیم؛ البته نقش تلاش سربازان با وجود کمبود نیروی انسانی نقش مؤثری بوده است.

افزایش ۲۳ درصدی جرایم رایانه‌ای در استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: سرقت داخل خودرو شش درصد و سرقت قطعات خودرو دو درصد افزایش داشته است، در ارتباط با سایر جرایم تجاوز به عنف ۴۰ درصد کاهش داشته است، جعل ۳۱ درصد کاهش، کلاهبرداری ۹ درصد کاهش و جرایم رایانه‌ای ۲۳ درصد افزایش داشته است؛ همچنین کلاهبرداری رایانه‌ای ۳۶ درصد کاهش و برداشت اینترنتی هم ۱۰۳ درصد افزایش داشته است، مزاحمت اینترنتی ۱۱ درصد کاهش و انتشار عکس‌های خانوادگی ۳۶ درصد کاهش داشته است.

 

وی اظهار کرد: در بحث رصد، شناسایی و ارسال تشکیل پرونده قضائی ۳۰ درصد عملکرد همکاران رشد داشته و چهار طرح عملیاتی در این ۸۰ روز اجرا شده و ۴۶۵ سایت غیرمجاز شناسایی و مسدود شد، عملکرد پلیس فتای استان اصفهان در صدر کشور است و همواره در رتبه اول یا دوم بوده است.

 

سردار میرحیدری افزود: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی مبارزه با مفسدان اقتصادی و قاچاق کالا ۹۷۰ درصد در تشکیل پرونده‌ها رشد داشته‌ایم که ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل‌شده شش هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال بوده است و ۲۰۴ خودرو در این زمینه توقیف و ۳۷۰ نفر دستگیر شدند که عمده کار بر روی کالاهای اساسی بوده است.

 

کاهش ۵۶ درصدی کشفیات موادمخدر در استان اصفهان

وی تصریح کرد: درمورد خودروهای شوتی در بحث قاچاق انسان و کالا ۳۶۰ دستگاه توقیف شده است، در حوزه موادمخدر با تغییراتی که در کشور همسایه ایجاد شد، درمورد ورود موادمخدر با کاهش روبه‌رو بودیم و کشفیات در ۸۰ روز با کاهش ۵۶ درصدی روبه‌رو بوده است؛ همچنین جمع‌آوری معتادان دو درصد افزایش داشت و چهار درصد کاهش برخورد با خرده‌فروشان را داشتیم.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با انتقاد از آماده نشدن کمپ ماده ۱۶ فدک در اصفهان، ادامه داد: امیدواریم این کمپ به‌زودی آماده شود تا برای ساماندهی معتادان متجاهر ظرفیت بیشتری ایجاد شود؛ متأسفانه در استان نبود کمپ ماده ۱۶ جلوه بدی دارد و تاوان آن را مردم می‌دهند؛ درحالی‌که پلیس آمادگی دارد ظرف ۴۸ ساعت همه معتادان متجاهر را جمع‌آوری کند اما محل اسکان آن‌ها وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: لازم است شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر، بهزیستی و دستگاه‌های مختلف در زمینه آماده شدن این کمپ تلاش بیشتری داشته باشند، به‌زودی یگان انتظامی ما در منطقه «حصه» فعال می‌شود و در «جوی‌آباد» هم کلانتری این منطقه تلاش بسیاری در برخورد با معتادان متجاهر و ناامنی دارد، درمورد فلاورجان هم طرح تخریب مراکز توزیع مواد مخدر به‌شدت دنبال می‌شود.

 

کاهش ۳۰ درصدی نزاع فردی در اصفهان

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نزاع و درگیری فردی در استان ۳۰ درصد و نزاع دسته جمعی نیز ۳۲ درصد کاهش داشته است، افزود: این امر ناشی از همکاری همه بخش‌ها است.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان ها در پلیس اصفهان ابراز داشت: هوشمندسازی و مهارت آموزی به کادر پلیس در این زمینه در دستور کار است.

سردار میرحیدری در ادامه با بیان اینکه خودروی حامل اتباع بدون مجوز توقیف خواهد شد، گفت: از ابتدای سال جاری ۸۲ خودرو توقیف شده است.

وی با بیان اینکه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص آمار قتل در استان اصفهان اظهار داشت: در سال جاری ۱۱۱ درصد افزایش کشفیات قتل را داشته‌ایم، اتباع در این زمینه نقش بسزایی داشته‌ایم.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در سال گذشته شاهد کاهش یک درصدی وقوع قتل بوده‌ایم، در سال جاری دو مورد قتل خانوادگی داشته‌ایم که پرونده آنها در دست بررسی است

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 790853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟