صدور ۱۱۷۶ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ رئیس سازمان صمت استان گفت: سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ شغل تعهد اشتغال رقم خورده بود که به همین منظور ۶ هزار و ۸۹۱ اشتغال دارای بیمه در واحد‌ها و صنوف تولیدی ایجاد شده است که در این زمینه سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال استان با اقدام‌های انجام یافته و تسهیل امور واحد‌های تولیدی به ۲۹.۵ درصد افزایش یافته است.

رامین صادقی بیان کرد: بازدید مستمر از واحد‌های تولیدی دارای مشکل و راکد در حال انجام است و در این زمینه سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال بسیار پایین است که تلاش داریم با برنامه‌ریزی سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال استان را که در حال حاضر ۳۴.۵ درصد است حدود ۴ تا ۵ درصد ارتقا دهیم که با این اقدام اردبیل جزء استان‌های صنعتی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تعهد اشتغال سالانه دستگاه‌های اجرایی سازمان صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی جزء اولویت‌های اساسی و مهم است که در این زمینه اختصاص تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان مد نظر است که بانک‌های عامل سال گذشته صنوف تولیدی را مورد توجه قرار داده و این مسئله سبب ایجاد اشتغال و توسعه بخش صنعت شده است.

صادقی اظهار کرد: با افزایش ظرفیت تولید و احیای واحد‌های تولیدی راکد در سال گذشته ۴۷۵ اشتغال زایی جدید و ۵۵۱ اشتغال از محل افزایش ظرفیت تولید ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری در استان نیز صادر شده و در ۹۹۰ واحد اشتغال زایی برای ۲۶ هزار نفر در دستور کار قرار گرفته که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

 

کدخبر: 791791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟