نشست صمیمانه هیأت رییسه دانشگاه شهرکرد با بانوان شاغل در دانشگاه

به گزارش رکنا از شهرکرد، دکتر یاسر پیرعلی در این نشست ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به نقش مادری و همسری بانوان، تلاش‌های آنان در ایفای نقش کارمندی را ارزشمند توصیف کرد و عملکرد آنان را در همه عرصه ها بسیار رضایت بخش دانست.

سرپرست دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت: در دانشگاه خوشبختانه تبعیضی از لحاظ اعطای پست مدیریتی به بانوان وجود نداشته است و از پتانسیل بانوان در پست‌های مدیریتی استفاده شده است.

 دکتر یاسر پیرعلی، ساخت پارک بازی علمی- تفریحی، استفاده از ظرفیت های بانوان کارمند و هیات علمی و استفاده  از خانه های سازمانی از اقداماتی است که در حال اجرا است.

حجت الاسلام سعید صفی در این نشست، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) گفت: مقام معظم رهبری درباره بحث زنان و خانواده نکات اساسی و پرمحتوایی را مطرح کردند از جمله اینکه مشکلات و مباحث مربوط به بانوان باید به دست خود آنها برنامه ریزی و عملیاتی شود.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، با اشاره به پیگیری مسائل بانوان در کارگروه مطالعات زنان و خانواده و برنامه ریزی های انجام شده در این کارگروه افزود: می طلبد که خود بانوان برنامه های منسجمی در همه حوزه ها از جمله ورزش، فرهنگ وخانواده داشته باشند تا بتوانیم با کمک خود بانوان قدمی در راستای بهبود شرایط برداریم.

حجت الاسلام سعید صفی، صحبت امام خمینی(ره) که فرمودند: از دامان زن است که مرد به معراج می رود، را بیان کرد و گفت: زن در دین مبین اسلام و معارف اسلامی ارزش بالایی دارد و در مباحث بنیادین خانواده زن موضوعیت دارد.

دکتر اعظم مختاری ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) و تقدیر و تشکر از حضور بانوان و هیات رییسه در این نشست، گفت: تا کنون شاهد پیگیری و حمایت سرپرستی دانشگاه شهرکرد از بانوان و امور مربوط به حوزه بانوان در دانشگاه شهرکرد بوده ایم که جای تقدیر و تشکر دارد.

مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان افزود: زنان نیمی از سرمایه های جامعه ما هستند و بنابراین باید بتوانیم از این ظرفیت به خوبی در حل مسائل و مشکلات جامعه استفاده کنیم.

دکتر اعظم مختاری هدف از تشکیل چنین جلساتی را بهبود وضعیت همکاران در دانشگاه شهرکرد و هدایت صحیح پتانسیل های بانوان دانشگاهی دانست و گفت: قدم اول برای این موضوع بهره مندی از ذخایر ارزشمند افکار و نظرات بانوان در دانشگاه شهرکرد است.

مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان افزود: خانم ها سکان دار آرامش در خانواده هستند و اشتغال، به آنها اعتماد به نفس، قدرت تصمیم گیری و استقلال می دهد و این به نوبه خود در خانواده و تربیت فرزندان بسیار اثر گذار است و البته رضایت از محیط کار یکی از شروط اصلی برای آرامش خاطر بانوی شاغل است.

دکتر اعظم مختاری گفت: بهبود وضعیت کارباعث افزایش آرامش خانواده ها می شود و استرس و اضطراب در محیط کار، کارایی آنها را در محیط خانواده و کار کاهش می دهد و فضای شکوفایی استعداد هایشان محدود می شود.

مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان با بیان اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند مسئله جنسیت یکی از حساس ترین و ظریفترین مسائل آفرینش است، افزود: به خاطر تفاوت هایی که بین جنس زن و جنس مرد وجود دارد باید در محیط اجتماعی، کار و خانواده این مسئله را مد نظر داشته باشیم که زنان مورد ظلم واقع نشوند.

دکتر مختاری ادامه داد: یکی از بزرگترین خطاهای تفکر غرب همین مسئله برابری جنسی است و باید در محیط کار، تفاوت های طبیعی بانوان در نظر گرفته شود و بیش از پیش به ارتقاء و ارجمند شمردن خانواده و بحث فرزندآوری بانوان و امنیت روانی بانوان شاغل نزدیک شویم.

مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان  تاکید کرد: باید کمک کنیم تا بانوان بهتر بتوانند به مسئله خانواده و مادری رسیدگی کنند و این مستلزم حمایت و کمک دولت و مسئولین است.

دکتر عزیزالله مولوی نیز در این نشست، برگزاری کلاس های مهارت های زندگی، سفالگری، قرآن و برنامه های فرهنگی را از برنامه های پیش رو  برای فرزندان کارکنان در اوقات فراغت دانست.

در پایان، اعضای هیأت رییسه به تناسب موضوعات، پرسش‌های بانوان حاضر در جلسه را پاسخ گفتند.

مصیبی دهکردی،شهرکرد

کدخبر: 793937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟