امروز جامعه تشنه فرهنگ بخشش است

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه، دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان درهمایش  شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش و تبریک هفته قوه قضائیه با تقدیر از تلاشهای اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف گفت: شما عزیزان دو خدمت مهم انجام می دهید که یکی کمک به دستگاه قضایی است و دیگری تاثیر مثبت برکات این سازش ها در جامعه می باشد، چرا که امروز جامعه ما تشنه فرهنگ بخشش است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: دستگاه قضایی استان برای توسعه سازش با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، روحانیون و متنفذین برنامه‌های متعددی از جمله وکلای مصلح، هر مسجد یک حقوقدان، صلح یاران و هسته های جهادی بخشایش و دیگر ظرفیت ها را دارد که امید است با کمک شوراهای حل اختلاف و این ظرفیت‌ها میزان سازش افزایش یابد.

عتباتی در پایان با تقدیر از تلاشهای کارکنان خدوم شوراهای حل اختلاف گفت که کار شما کار برای رضای خدا و خدمت به خلق ا... است و این یک تکلیف دینی و اخلاقی است و عجر معنوی دارد، ولی با این حال دغدغه‌های شما دغدغه های ما نیز است و تا جایی که بتوانیم مشکلاتی که می شود در استان تدبیر کرد برطرف و مشکلاتی که مربوط به مدیریت قوه می شود به مرکز منعکس خواهیم کرد، البته با نهایی شدن و تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف بخش عظیمی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

هادی صمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان نیز در ابتدای این مراسم  گزارشی از عملکرد شوراهای حل اختلاف ارائه و گفت: شورای حل اختلاف استان در سال گذشته به ۴۸ درصد از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی رسیدگی نموده که ۳۹ درصد این پرونده‌ها با سازش خاتمه یافته اند که رشد ۵ درصدی داشته است.

صمدی ادامه داد: این سازش ها منجر به رهایی ۲۸ نفر از قصاص نفس و آزادی ۱۳۰۰ زندانی بوده است.

وی افزود: شورای حل اختلاف در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ هم مطابق برنامه عملیاتی دستگاه قضایی استان پیش رفته و در این مدت افزایش ۲۲ درصدی ارجاع به شوراهای حل اختلاف را شاهد بودیم ولی با تلاش جهادی توانسته ایم این میزان وارده را مدیریت کنیم که همه این اقدامات در سایه تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم شوراهای حل اختلاف استان می باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین سلامتی  در این همایش در مورد ثواب و برکات تلاش برای صلح و سازش با اشاره به روایاتی از معصومین پرداخت و گفت: تلاش برای سازش، دو اثر مثبت دارد که یک برکت اجتماعی و یک برکت فردی برای فرد مصلح است.

 

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 796317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟