احیای فرش قزوین در اولویت است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، ؛ چهاردهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران و استاندار در قزوین گشایش یافت.

عزیزالله افضلی اظهارداشت: در دهه تولید و تجارت خوشحالیم که نمایشگاه خوبی با این ظرفیت و با حضور تولیدکنندگان قدرتمند کشور در قزوین برپا شده است.

وی افزود: با تنوع و تولیدکنندگان شاخصی که در نمایشگاه مشاهده می شود بدون تردید امیدواریم مردم قزوین استقبال خوبی از این رویداد داشته باشند و در بازدیدی که در روز اول مشاهده شد آن را بسیار پربار و پررونق دیدیم و حضور تولیدکنندگانی از استانهای مختلف با بیش از ۳۰ مشارکت کننده نقطه عطف نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: بعد از دو سال محدودیت ناشی از کرونا امسال توانسته ایم نمایشگاههای تخصصی از جمله فرش دستباف را برپا کنیم و میزبان استان های کشور باشیم و امیدواریم علاقمندانی از استانهای همسایه را نیز در این نمایشگاه شاهد باشیم.

افضلی یادآورشد: در استان قزوین 8500 قالیباف داریم که 50 درصد آنها فعال هستند و در این راستا حدود 3 هزار نفر کارت بیمه تامین اجتماعی دریافت کرده اند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین اظهارداشت: بدلیل تعطیل شدن فعالیتها بدلیل کرونا در حال حاضر 1400 نفر قالیباف به صورت بیمه شده رسمی داریم. 

وی گفت: قزوین ظرفیت بسیار خوبی در تولید فرش دستباف دارد اما متاسفانه این موضوع در سالهای اخیر مغفول مانده و از این ظرفیت استفاده نشده است لذا مصمم هستیم از این ظرفیت به گونه ای استفاده کنیم تا هم محصول تولید فرش قزوین در کل کشور و کشورهای هدف شناخته شده و عرضه شود و هم به توسعه صادرات کمک کنیم.

افضلی اظهارداشت: از یک سال قبل موضوع احیای فرش برند اعتماد قزوین را در دستور کار داریم و تلاش می کنیم این فرش شاخص را که در سال 1309 کارگاهش ایجاد شده ولی در سالهای اخیر به فراموشی سپرده شده و به حاشیه رفته را دوباره احیا کنیم.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده تعداد 12 تخته فرش با برند اعتماد را سفارش داده ایم و بافته شده و بزودی در نمایشگاه آتی فرش دستباف در استان تهران رونمایی شود و با این کار خبر احیای فرش اعتماد قزوین را به طور رسمی اعلام  می کنیم.

 

 

 

کدخبر: 797702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟