هشت درصد گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال قم واکسن کرونا را دریافت کردند

 به گزارش رکنا از قم، سیامک محبی روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی شهید سلیمانی در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم همچنین افزود: ۴.۷ درصد این گروه سنی نیز دومین دُز را دریافت کردند.

وی واکسیناسیون گروه ۱۲ تا ۱۸ سال را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: ۷۳ درصد این گروه سنی دُز اول و ۵۸ درصد هم دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

محبی در ادامه با اشاره به نامناسب بودن وضعیت تهویه هوای مدارس و استفاده نکردن دانش‌آموزان از ماسک تاکید کرد: توجه به واکسیناسیون کودکان تا پیش از آغاز سال تحصیلی ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت قم همچنین با بیان اینکه ویژگی رفتاری ویروس قابل پیش بینی نیست خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم شاهد تجربه ناگوار شیوع سویه‌های دلتا و انگلیسی نباشیم، باید واکسیناسیون را به‌ویژه در گروه ۵ تا ۱۸ سال جدی بگیریم.

وی یادآور شد: طبق فراخوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه گروه مختلف شامل کادر درمان، سالمندان بالای ۷۰ سال و بیماران زمینه‌ای و دارای ضعف ایمنی امکان دریافت دُز چهارم واکسن کرونا را دارند.

وی ادامه داد: بر اساس داده‌ها و اطلاعات موجود و همچنین وضعیت کشورهای همسایه، کرونا روند افزایشی پیدا کرده، و با کاهش ایمنی بدن به‌واسطه سپری شدن زمان از تزریق دُزهای قبلی، باید تزریق دُز چهارم نیز مورد توجه باشد.

 

وی همچنین میزان استفاده از ماسک در استان را ۱۰ درصد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را هم ۲۰ درصد ذکر کرد و یادآور شد: طبق اعلام وزارت کشور، بیشترین عدم واکسیناسیون امور استخدامی و همچنین اصناف مربوط به قم می‌باشد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به آمار واکسیناسیون در کشور و فاصله قابل توجه آن با قم گفت: ۹۴ درصد گروه سنی بالای ۱۲ سال کشور، حداقل یک دُز واکسن را دریافت کردند که ۲۰ درصد بیشتر از قم می‌باشد.

وی نرخ تزریق واکسن در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال کشور را نیز ۹۵ درصد و ۲۲ درصد بیشتر از تزریق واکسن به این گروه سنی در استان اعلام کرد و گفت: تزریق واکسن در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نیز ۲۵ درصد و بیش از سه برابرِ تزریق واکسن به این گروه سنی در استان است.

معاون علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه توجه به واکسیناسیون فقط نباید به کرونا محدود شود بیان کرد: در حالی که شاخص تزریق واکسن بیماری‌های گوناگون در کشور ۹۵ درصد است، در قم ۱۰ درصد کمتر و ۸۵ درصد می‌باشد. 

نظری/ قم

 

کدخبر: 798229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟