دیدار استاندار قزوین با اعضای شورای مسئولان قضایی استان

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در این دیدار گفت: شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان در حادثه تروریستی هفتم تیر در واقع خسارت سنگینی برای انقلاب در آن زمان بود، اما از نگاهی دیگر زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت به نوعی عامل بقاء انقلاب است و یقیناً شهادت ایشان نهال انقلاب را آبیاری نمود.

وی افزود: فتنه انگیزی و تفرقه افکنی در تمامی دوران ها بوده و هست و به همین خاطر باید مراقب توطئه و تفرقه افکنی های دشمن باشیم و این موضوع مختص اوایل انقلاب نیست، بلکه اهل نفاق هیچگاه دست از تلاش خود بر نخواهند داشت.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: بدون شک این نشست ها فرصت مناسبی برای هم‌افزایی و همکاری در جهت خدمت رسانی مطلوب است و بی‌تردید هرچقدر تمامی قوا و ارکان نظام ارتباط موثر و راهگشایی داشته باشند، در برون‌رفت از مسائل و مشکلات اثرگذار خواهد بود و در همین راستا ارتباط، مشارکت و همراهی تمامی دستگاه ها و نهادهای استان نیز باید بیش از پیش گسترش یابد.

شعبانی اظهار داشت: بحمدالله با روی کار آمدن دولت مردمی فضا برای مشارکت و خدمت‌رسانی بیشتر فراهم شده و این تکلیف ما را سنگین تر می کند و اگر از فرصت های پیش آمده به خوبی استفاده نکنیم قطعاً باید پاسخگوی مردم باشیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی استان این ظرفیت مستمر فراهم است که در کنار دستگاه های اجرایی استان به منظور خدمت رسانی مطلوب تر قرار گیرد و حامی و پشتیبان اقدامات قانونی سایر دستگاه ها و نهادها باشد و قطعاً این هم‌افزایی از مطالبات بحق مردم است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز همیشه تاکید بسیار داشته و دارند.

حسین رجبی، دادستان قزوین نیز در این دیدار گفت: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مسئولان قضایی کشور 8 توصیه را بیان نمودند که یکی از آنها اجرای طرح حدنگار بود که بحمدالله بر اساس آمارها 100 درصد از اراضی ملی استان تثبیت و برای 97 درصد آن نیز سند مالکیت صادر شده است و این موضوع در بحث اراضی زراعی نیز باید تسریع یابد و با جدیت بیشتر اجرایی شود.

این مقام قضایی استان در ادامه اذعان داشت: معظم له به موضوع حقوق عامه نیز بسیار تاکید داشتند و حتی به صورت مصداقی مسائل این حوزه را مطرح نمودند، که همه دستگاه ها و نهادها به فراخور وظایفی که برعهده دارند باید در این خصوص ورود کنند، تا حقوق عامه مورد تضییع قرار نگیرد.

وی یادآور شد: ایشان همچنین به ایجاد امنیت روانی در جامعه سفارش کردند، زیرا برخی شایعه پراکنی ها باعث ایجاد تنش در سطح جامعه می شود و تبعات منفی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ریاست محترم قوه قضاییه در ابتدای سال 15 اولویت را مطرح نمودند که مربوط به دستگاه های قضایی است، البته عملکرد و اقدامات سایر دستگاه ها و نهادها در تحقق این اولویت ها بخصوص در حوزه کاهش جمعیت کیفری و احیاء حقوق عامه موثر و به صورت محوری است و قطعاً برگزاری این نشست های هم‌اندیشی به صورت دوره‌ای در حل و فصل مسائل و مشکلات استان اثرگذار خواهد بود.

 

کدخبر: 798335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟