خراسان رضوی در لیست کمترین واحدهای تولیدی راکد کشور است

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، امیررضا رجبی افزود: طی ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ در ۴۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی ۲۲۷ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی استان بررسی گردیده که منجر به صدور ۲۶۷ مصوبه برای حل مشکلات بخش تولید استان شده است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی در ادامه گفت: با توجه به اینکه تلاش شده همزمان با رفع موانع تولید.اصلاح زیرساخت ها و بهبود فرایند حمایت و توسعه بخش صنعت در دستور کار باشد در طی سه ماهه مذکور تعداد پرونده های ورودی به گروه های کاری ذیل کارگروه تسهیل ۱۰درصد کاهش داشته که بیانگر توجه به موضوع دستگاه محوری در پیگیری حل مسائل تولید بوده است.

رجبی افزود: از مهمترین موضوعات مصوب شده در جلسات تسهیل میتوان به تخصیص زمین، اعطای مهلت استفاده از خدمات بانکی، تقسیط بدهی تامین اجتماعی و مالیات، تسهیلات بانکی، برقراری انشعابات زیرساخت، توسعه و بازنگری محدوده های معدنی، اصلاح جواز تاسیس، پیگیری رفع تعهدات ارزی، معافیت حق بیمه، تامین مواد اولیه اشاره نمود که ۶۲درصد از مصوبات را شامل شده است همچنین ۱۲درصد مصوبات در حوزه سیاستگذاری و اعمال فرایندهای قانونی مصرح و ۲۶درصد مصوبات سایر است.

رئیس سازمان صمت استان همچنین گفت: بر اساس گزارش ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور ،با توجه به حجم مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، خراسان رضوی یکی از ۵  استانی است که در حال حاضر کمترین واحد تولید راکد را در سطح کشور دارد.

وی در خاتمه با اشاره به برنامه ریزی عملیاتی صمت درسال ۱۴۰۱ گفت: حفظ ونگهداشت، احیای واحدهای راکد، توسعه تولید بویژه تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین و صادرات محوررویکردهای اصلی استان در حوزه صمت است.

کدخبر: 799425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟