طرح نجما لازمه ایجاد زیرساختهای فناوری ساختمانهای هوشمند و نسل آینده در کشور است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، مهندس نصرآبادی  گفت : اکثر ساختمان ها در اجرای زیرساختهای مخابراتی مشکل دارند و در حال حاضر عدم اجرای الزامات مخابراتی در ساختمان ها، دریافت و اجرای سرویس های مخابراتی را با مشکل مواجه می کنند. طرح نجما لازمه ایجاد زیرساختهای فناوری ساختمانهای هوشمند و نسل آینده در کشور است و در این راستا این نهضت جهادی و ایجاد زیرساخت مبتنی بر فیبرنوری بطور گسترده در استان قزوین شروع گردیده است.

مدیر مخابرات منطقه قزین گفت: با اینکه بیش از 150 هزار مشترک در استان از خدمات اینترنت پرسرعت خانگی استفاده

می کنند ولی هیچ نگاه تخصصی نظام مند برای اجرا این فناوری در ساختمان ها در حال حاضر وجود ندارد و می بایست در خصوص نحوه استفاده از سرویس های مخابراتی در ساختمان های هوشمند و ایجاد زیرساختهای لازم الزاماتی توسط سازمان نظام مهندسی طراحی و اجرایی گردد.

وی افزود در حال حاضر افرادی که در حوزه ساختمان کار می کنند، دانش کافی در حوزه ارتباطات ندارند و سازمان نظام مهندسی می تواند با همکاری مخابرات نسبت به انتقال این دانش و مهارت به روند روبه رشد این صنعت و استفاده علمی از فناوری در ساختمان کمک نماید. همچنین طراحی و اجرای نقشه زیرساختهای ارتباطی جهت استفاده روزافزون از سرویس های مخابراتی در ساختمان ها، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که مخابرات منطقه آمادگی برگزاری کارگاه های آموزشی و کمیته مشترک برای موضوعات قابل همکاری را دارد.

مهندس نصرآبادی با اشاره به طرح نهضت جهاد مخابرات ایران (نجما) گفت: این طرح پروژه بزرگی است و باعث توسعه فناوری و حرکت به سمت شهر هوشمند و افزایش استفاده از فیبر نوری در منازل (FTTH) می شود و این مهم نیازمند طراحی، اجرا در داخل ساختمان ها ، تجهیزات و نظارت می گردد که با اجرای الزامات مخابراتی به دنبال ارائه سرویس های مطلوب و با کیفیت به منازل هستیم و از نگاه دیگر این اقدام ناشی از مسئولیت پذیری اجتماعی و حل مشکلات مردم است .

در این دیدار دکتر کلهر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ضمن تقدیر ازتلاش های انجام شده از راهکارهای ارائه شده استقبال  و درخواست کرد با تشکیل کمیته ای مشترک اجرای الزامات مخابراتی در ساختمان ها عملیاتی گردد وی گفت اعتقاد راسخ داریم که با همکاری با مخابرات هم فرهنگ استفاده از خدمات در مردم بیشتر می شود و هم با اجرای سمینار های آموزشی و اطلاع رسانی ها ی لازم این اتفاق خوب و اقدام ارزشمند در استان اجرایی می گردد.

 

کدخبر: 800957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟