صدورِ پروانه ساخت با ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به گرمی گفت: دولت هم شرکت بازآفرینیِ شهری قول داده که تسهیلاتِ قرض الحسنه اسکانِ موقت را تا ۴۵ متر برای متقاضیانی که در مدتِ نوسازی قصدِ جابه جایی دارند تأمین کند.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران افزود: این متقاضیان می‌توانند از وامِ ۳۰۰ میلیون تومنی نهضتِ ملیِ مسکن بهره‌مند شوند و هم از وامِ ویژه نوسازیِ بافت‌های فرسوده که ۳۵۰ میلیون تومان است.

وی در این سفر از بافت‌های فرسوده گرمی بازدید کرد و از اعطایِ تسهیلاتِ بازسازی خبرداد و گفت: ۲۰ درصد هزینه بازسازی و ساماندهی رودخانه‌های این شهر تا پایان امسال در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشستی با فرماندار و مسئولانِ اجراییِ شهرستانِ گرمی هم گفت: ۵۰۰ تن قیر رایگان و ۲۰ درصد هزینه بازسازی و ساماندهی رودخانه‌های شهر گرمی تا پایان امسال در اختیار شهرداری گرمی قرار می‌گیرد.

۵۰ تا ۱۰۰ درصدِ تخفیفِ صدورِ پروانه ساخت در شهر گرمی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

شهر گرمی ۱۸ محله دارد که ۱۲ محله آن بافت فرسوده هستند.

محمد آیینی معاونِ وزیرِ راه و مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران امروز همچنین به همراه نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت به شهرستان انگوت رفت و مسائل و مشکلاتِ این شهرستان را بررسی و برای رفعِ آن‌ها قول همکاری داد.

 

 

کدخبر: 801072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟