جلسه هماهنگی ساخت دو مدرسه خیر ساز در آبیک برگزار شد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، حامد فتوحی فرماندار به همراه ملک پور رئیس آموزش و پرورش و مرتضی مختاری رئیس مجمع خیرین آبیک، جلسه هماهنگی ساخت مدرسه خیر ساز خانواده مرحوم مختاری با محوریت آغاز پروژه ساخت مدرسه در محله مهدیه برگزار شد.

در ادامه این جلسه با حضور بشیریان  رئیس شورای بخش و حاج آقا اکبری جلسه بررسی اهدای زمین برای ساخت مدرسه خیر ساز در روستای یزبر از توابع بخش بشاریات مطرح و دستور پیگیری موضوع به جهت نتیجه گیری صادر شد.

حامد فتوحی فرماندار در این جلسه با بیان این موضوع که اکثریت جمعیت این شهرستان از قشر ضعیف و جامعه کارگری هستند، تصریح کرد: در راستای تسهیل امور خیرین در حوزه های مختلف آموزشی، بهداشتی و ورزشی از تمام ظرفیت شهرستان استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: شهرستان آبیک دارای معضلات و مشکلات متعددی است که بخشی از آن نتیجه ضعف مدیریتی و بخشی دیگر از آن نتیجه شرایط ضعیف اقتصادی بخشی از جمعیت آن است که موجب معضلات و بزهکاری اجتماعی می گردد.

وی افزود: به همت و برکت وجود خیرین مدرسه ساز در این شهرستان شاهد ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی  متعدد در سطح شهرستان هستیم.

نماینده عالی دولت با بیان این موضوع که وضعیت فضاهای فیزیکی ورزشی و امکانات ورزشی در این شهرستان بویژه بخش مرکزی بسیار ضعیف است، تصریح کرد: در راستای فراهم نمودن زیرساخت های ورزشی باید از ظرفیت خیرین استفاده نماییم.

وی ادامه داد: اعتماد به دست اندرکاران امور خیریه در شهرستان وجود دارد، خیرین این موضوع را تجربه کرده اند و به محض پیشنهاد  موضوعی، خیریه به سرعت از آن استقبال و پیش قدم می شوند.

گفتنی  است خانواده خیر مدرسه ساز مرحوم حاج رضا مختاری در حال حاضر دو مدرسه ۱۲ کلاسه در مناطق کم برخوردار شهر آبیک و شهرک فردوس را با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در دست ساخت دارند و درصدد هستند پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه را در منطقه کم برخوردار مهدیه آغاز نمایند.

 

کدخبر: 801466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟