حرم امام رضا(ع) میعادگاه عاشقان در روز عرفه

به گزارش رکنا از مشهد، عرفه؛ روز عشق بازی با معبود، روز شناخت خودمان، روز پاک کردن دل‌ها و روز مبارزه با هوای نفس است. روزی که در سحرگاه آن زائران مسلمان از منا به سرزمینی مقدس به نام صحرای عرفات می‌روند و دعایی را زمزمه می‌کنند که حسین(ع) در آخرین حج خود خواند.

امروز روز عرفه است؛ ای آقای مهربان، ای امام خوبی ها! ببین چگونه دست هایمان بی بهانه به طرف ضریح شما قد می‌کشند؛ دریاب این دستهای خالی و خسته را در این بهار بندگی.

آقای مهربانم، سنگفرش آستان مقدّست چه عاشقانه سجده‌گاه قدوم مهمانانی شده است که بدنبال عشق ورزی به آستان سراسر رحمت حضرت دوست هستند.

عرفه روز رهایی از خرابه‌های نفس و روز بستن پنجره دل بر تاریکی گناه است.امروز حتی کبوتران عاشق مشتاق تر از همیشه گرداگرد حرم پاک تو می‌چرخند و تو را طواف می‌کنند.

امروز نسیم صبحگاهی هم مشتاقانه تر از هر صبح، بیرق گنبدت را بوسه‌باران می‌کند و عطر دلربای تو و اشک تمنای زائرانت را به اوج افلاک می‌برد. 

روز عرفه صحن و سرای حرم رضوی با فضا آرایی، گل‌آرایی و فرش‌آرایی ویژه حال و هوای خاصی پیدا کرده است و خادمان و خادمیاران این قطعه از بهشت در تب و تاب خدمت‌رسانی به زائران و مجاورانی هستند که برای قرائت دعای روح‌بخش عرفه به حرم مطهر امام رئوف(ع) مشرف شده‌اند.

گل‌آرایی حرم مطهر نیز همزمان با نهم ذی‌الحجه انجام شده است و جای جای این آستان ملکوتی با گل‌های رنگارنگ فصلی آراسته شده است.

کدخبر: 802001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟