بازگشت حجاج اردبیلی از ۳۱ تیرماه به کشور

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ سربند اظهار کرد: ۲۵۵ زائر از استان اردبیل از تاریخ ۳۱ خردادماه عازم سرزمین وحی شده‌اند که این زائران ابتدا در شهر مدینه النبی اسکان یافته‌اند.

وی در خصوص برنامه زائران اعزامی استان اردبیل اظهار کرد: زائرانی که از استان اردبیل به سرزمین وحی اعزام شده اند، پس از اقامت ۶ روزه در مدینه النبی، زیارت حرم پیامبر مکرم اسلام (ص)، قبرستان بقیع و سایر اماکن زیارتی در مسجد شجره محرم و عازم مکه مکرمه می‌شوند.

جانشین مدیر حج و زیارت استان اردبیل ادامه داد: روز پنج شنبه ۱۶ تیرماه مصادف با هشتم ذی‌الحجه یوم الترویه، اعمال حج تمتع با محرم شدن زائران در شهر مکه و حرکت به سمت صحرای عرفات انجام شد.

وی اضافه کرد: زائران از روز جمعه نسبت به برگزاری مراسم قرائت دعای ندبه، برائت از مشرکین و قرائت دعای روحبخش عرفه اقدام کردند و در شب دهم ذی الحجه راهی مشعرالحرام شدند.

نوروز سربند اظهار کرد: روز شنبه همزمان با دهم ذی الحجه و روز عید قربان نیز زائران به سرزمین منا وارد شدند تا به رمی جمرات و سایر اعمال عبادی بپردازند.

وی افزود: روز دوشنبه ۲۰ تیرماه همزمان با دوازدهم ذی‌الحجه نیز زائران با پایان بیتوته در منا و رمی جمرات سه گانه پس از اذان ظهر به سمت مکه حرکت کردند.

جانشین مدیر حج و زیارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: حجاج اردبیلی پس از تکمیل مناسک حج تا ۳۱ تیرماه از سرزمین وحی به موطن خود بازخواهند گشت. 

 

کدخبر: 802995 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟