وحدت و همدلی، اساس پیشرفت دانشگاه ها و مراکز علمی

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل وحدت و همدلی را اساس پیشرفت دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه باید برای اقناع جوانان و تقویت باورهای آنان برنامه داشته باشد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با سرپرست جدید دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این که دانشگاه محل عقلانیت جامعه است، اظهار کرد: انتظار جامعه از دانشگاه این است که در بطن و متن جامعه حضور داشته و بتواند برای حل مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی راهکارهای عالمانه و منطقی ارائه کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید برای تربیت صحیح و تحویل جوانان مسئولیت‌پذیر و توانمند به جامعه تلاش کند، خاطرنشان کرد: در این دوران رقابت جهانی علمی، تقویت کیفی و کمی دانش و پژوهش در دانشگاه و توسعه مرزهای دانش از وظایف مهم دانشگاهیان بوده و لازم است همچنان در ارتقای رتبه ملی و بین‌المللی دانشگاه به صورت جدی تلاش شود.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست گفت: حرکت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای راهنمایی‌های ارزنده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از وظایف مدیریتی دانشگاه است.

دکتر اسماعیل چمنی افزود: تمام تلاش خود را برای توسعه متوازن دانشگاه معطوف خواهد کرد تا نتیجه فعالیت‌های دانشگاهیان منجر به تربیت انسان‌های دین باور، دین مدار، توانمند، اخلاقی و مفید به جامعه شود.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق‌مداری و حفظ حرمت بزرگان و پیشکسوتان دانشگاه در اولویت کاری خواهد بود.

چمنی با تاکید بر لزوم اولویت‌دار بودن فعالیت‌های فرهنگی و دینی در دانشگاه اظهار امیدواری کرد برنامه‌ریزی‌های دقیق منجر به تحقق خواسته‌های دولت مردمی در حوزه‌های مختلف شود.

 

کدخبر: 803414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟