حذف سقف کارانه، انگیزه پزشکان را افزایش داده است

به گزارش رکنا در استان همدان، محمد مهدی مجذوبی در دیدار هیات رییسه دانشگاه با امام جمعه و فرماندار شهرستان رزن اظهار داشت: ارائه خدمت برای کادر درمان و پزشکان قبل از کرونا، حین کرونا و پس از آن تفاوتی ندارد و احساس مسئولیت و عملکرد آنها همواره با آمادگی کامل و استفاده از همه پتاتسیل موجود برای حفظ و ارتقای سلامت مردم است. 

وی تصریح کرد: پس از گذشت ۲ سال از شیوع کرونا، مطالباتی که در این مدت مطرح نمی شد سر باز کرده و بار مضاعفی بر دوش همکاران علوم پزشکی قرار داده است که البته به جد پیگیر اجرای آن هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نامهربانی و کم لطفی بعد از کرونا و برخی اتفاقات به ویژه برای اعضای هیات علمی دانشگاه رقم خورد که موضوع مهاجرت نخبگان کادر درمان دوباره به جریان افتاد و حتی پرستاران ما با پیشنهاد حقوق های چند برابری وارد کشورهای همسایه می شوند.

 مجذوبی افزود: نظام برای تربیت پزشکان و پرستاران هزینه های بسیاری متقبل شده است اما ثمره زحمات آنها و هزینه کرد نظام در کشورهای اطراف به بار می نشیند. 

وی با بیان اینکه مهاجرت، ظرفیت نیروها و توان مدیریتی ما را کاسته است گفت: در عین حال، بدون توجه به زیرساخت ها افزایش نیروی پزشکی در دستور کار قرار گرفته است که این عدم تناسب و هماهنگی اتفاق خوبی نیست. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: لازم است مباحث توسعه ای در حوزه سلامت با توجه به ظرفیت ها و نیاز واقعی هر منطقه مورد توجه قرار گیرد.

مجذوبی خاطرنشان کرد: طرح بیمارستان رزن و تامین تجهیزات آن در دستور کار قرار دارد البته قرارگاه طرح های عمرانی با تمرکز بر پروژه های دانشگاه فعال شده و همه پروژه های بهداشت و درمان در این قرارگاه با جدیت و دقت بیشتر مورد پیگیری خواهد بود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، موضوع جمعیت را مهمترین چالش این روزهای سیستم سلامت برشمرد و افزود: مساله جمعیت، امروز به بحران تبدیل شده و منجر به افزایش برنامه های متعددی در سیستم سلامت شده است تا به جبران کاهش نرخ رشد در سالهای گذشته کمکی کرده باشیم . 

مجذوبی اضافه کرد: قشر متدین و متعهد به اجرای فرامین رهبری ورود می کنند از این رو باید از ظرفیت مبلغین برای هشدار در این بخش بهره مند شویم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تشریح کرد: سالمند شدن ۲۰ درصد جمعیت کشور در سال های پیش رو، تهدیدات جدی را در حوزه های مختلف به همراه دارد.

مجذوبی از راه اندازی درمانگاه داخلی و جراحی زنان در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه خبر داد و بیان کرد: برای انواع جراحی ها درمانگاه جراحی زنان با پرسنل خانم در بیمارستان فاطمیه راه اندازی شده است.

 

کدخبر: 803792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟