پیاده سازی شاخص های حجاب و عفاف در دستگاه های اجرایی قم ارزیابی می شود

به گزارش رکنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی در جلسه معارفه روئسا ودبیران شورای امر به معروف معروف و نهی از منکر نهاد ها وادارات دولتی در اداره کل ارشاد قم با گرامیداشت دهه ولایت گفت: ارشاد عضو رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و در این زمینه وظایفی را بر عهده دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: دو محور مهم در رابطه با سازمانها پیگیری می شود که نخستین اولویت های ستاد تشکیل و فعال سازی شوراهای امر به معروف در ادارات و سازمان های دولتی است.

وی بیان کرد: طبق قانون مصوب مجلس در سال 94 تحت عنوان قانون حمایت از امران معروف و ناهیان از منکر یکی از بندها این است که همه مجموعه های دولتی و سازمان ها مکلف هستند شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دهند و طبق آئین نامه، شرح وظایف به روزرسانی و ابلاغ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی عنوان کرد: طبق مصوبه شوراها در سازمان ها و ادارات باید تشکیل شود و شرح وظایفی که در آئین نامه آمده توسط شوراها باید پیگیری شود.

وی تصریح کرد: ریاست شوراهای امر به معروف بر عهده عالی ترین مقام وزارت و در سایر ادارات نیز بر عهده عالی ترین مقام ها به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر است و یک نفر نیز به عنوان دبیر برای پیگیری مکاتبات انتخاب می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم خاطرنشان کرد: گزارشات نیز به صورت فصلی باید ارسال شود و این ها در سطح ملی نیز گزارشات مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی گفت: در مصوبات مربوط به جلسه 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی و ناظر به رسالت نهادها و دستگاههای حاکمیتی در مورد حجاب و عفاف، وظایفی برعهده ادارت و سازمان ها نهاده شده همچنین برای ستاد نیز تکالیفی مقرر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی افزود: تکلیف نخست که شورای عالی فرهنگی بر عهده ستاد قرار داده تصویب و تدوین و ابلاغ شاخص های حجاب و عفاف دستگاههای حاکمیتی است، در سال گذشته ستاد موفق شد شاخص های حجاب و عفاف ادارات دولتی را تصویب کند و این را در اسفند 1400 نیز به مدیران دستگاههای اجرایی ابلاغ شده و دستگاهها باید اجرایی کنند که برای اجرای آن مراحلی مشخص شده است.

وی بیان کرد: این ابلاغیه ها باید نصب و در معرض دید کارکنان قرار بگیرد از طرفی برگزاری دوره های آموزشی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم اظهار داشت: تکلیف دیگر نیز نظارت و ارزیابی دستگاهها در خصوص پیاده سازی این شاخص هاست، برای تحقق این امر در اردیبهشت قررارگاه 21 تیرماه هم نام با روز حجاب و عفاف شکل گرفت.

وی عنوان کرد:پیاده سازی شاخص های حجاب و عفاف در دستگاههای اجرایی قم توسط قرارگاه 21 تیرماه ارزیابی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی تصریح کرد: اجرای شاخص ها و ارزیابی نحوه ابلاغ شاخص‌ها و خوداظهاری و خودارزیابی ادارات توسط قرارگاه 21 تیرماه مورد بررسی قرار می گیرد هممچنین ارزیابی و بازرسین توسط بازرسین در سطح ادارات و نهادها در حال اجراست.

در پایان جلسه هم حکم رییس شورای امر به معر وف ونهی از منکر به مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی تقدیم شد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 803822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟