بهره برداری  از ۱۸۲ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی همزمان با سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، ابراهیم سعادتفر افزود: این طرح‌ها شامل ۳۳ واحد آموزشی با ۱۷۳ کلاس درس است که از این تعداد ۲۴ مدرسه روستایی ۹۸ کلاس و ۹ مدرسه شهری ۷۵ کلاس درس دارند.

وی اظهار داشت: همچنین بحث استاندارد سازی ۱۲۱ واحد آموزشی با ۸۰۵ کلاس درس با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی تا پایان شهریورماه انجام خواهد شد.

سعادتفر تصریح کرد:  در راستای تحول در آموزش و پرورش استان ۲ زمین چمن مصنوعی در طارم سفلی و اسفرورین، ۲ استخر سرپوشیده در قزوین، یک کانون فرهنگی و تربیتی در آبیک، یک نمازخانه مجزا در دانسفهان، خوابگاه مجابی در منطقه مینودر، ۶ کارگاه در ۲ هنرستان فنی و حرفه‌ای قزوین و الوند، کانون پرورش فکری قزوین و کتابخانه نرجه، کانون بازنشستگان تاکستان و ساختمان اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین ۳۹ چشمه سرویس بهداشتی در ۱۵ واحد آموزشی روستایی و شهری به بهره برداری خواهد رسید.

این مسوول تاکید کرد: در حال حاضر ۶۲ مدرسه روستایی تخریبی در مناطق محروم و دورافتاده استان دارای دیوار آجری با ملات گل و سقف تیرچوبی هستند که به شرط تأمین اعتبار طی ۲ سال آینده بازسازی شده و عملاً اینگونه مدارس برچیده خواهند شد.

سعادتفر یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا ۲ سال آینده هیچ مدرسه تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی در استان قزوین نخواهیم داشت.

 

کدخبر: 807480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟