دستورالعمل توقیف نشدن خودرو در تصادفات جرحی ابلاغ شد

به گزارش رکنا ازقزوین، حسین رجبی روز دوشنبه در تشریح این دستورالعمل و نحوه اجرای آن، افزود: در وقوع تصادفات جرحی یکی از موضوعاتی که برای دوطرف حادثه ایجاد مشکل می کند، انتقال خودروها به پارکینگ است و همین موضوع باعث می شود، گاهی دوطرف از حقوق خود گذشته و اعلام رضایت کرده و به همین خاطر متضرر شوند.

وی افزود،  دادستانی قزوین در راستای احیای حقوق عامه و در اجرای ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری به این موضوع ورود کرده و در همین راستا دستورالعمل توقیف نکردن خودرو در تصادفات جرحی و نحوه اقدام ضابطین عام را به فرماندهی انتظامی استان قزوین ابلاغ نمود.

رجبی در ادامه بیان داشت،  دستورالعمل مذکور در ۱۶ بند تهیه و به نحوه اقدام ضابطین عام در وقوع تصادفات جرحی در موارد مختلف پرداخته است و عوامل انتظامی پس از وقوع تصادفات منجر به جرح باید موارد مطروح در دستورالعمل را رعایت و اجرایی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد،  این دستورالعمل در جهت کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه های مردم، سرعت در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های مطروحه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از تصادفات تهیه، تنظیم و ابلاغ شد.

وی گفت، با اجرای دقیق آن توسط عوامل انتظامی و دارا بودن شرایط توسط سانحه‌دیدگان از توقیف خودروها و انتقال به پارکینگ جلوگیری می شود و دو طرف حادثه می توانند سایر اقدامات قانونی را در خصوص خسارات وارده پیگیری کنند.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 810250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟