تشکیل  227 پرونده زیست محیطی در آذربایجان شرقی

به گزارش رکنا از آذربایجان شرقی؛ داود قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پرونده های حقوقی تشکیل شده شامل صید و شکار، تصرفات اراضی و دعاوی حقوقی مطالبه خسارت و سایر موضوعات مرتبط با امور اجرایی بوده است. 

وی گفت: در این پرونده‌ها حدود چهار میلیارد ریال ضرر و زیان مطابق قوانین محیط زیست اخذ و تاکنون بیش از 70 رای به نفع اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در محاکم قضایی صادر شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین حدود چهار هکتار از اراضی ملی  استان در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست که توسط متخلفین با تغییر کاربری به باغ و زمین کشاورزی تصرف شده بود، با پیگیری اداره حقوقی حفاظت محیط زیست و دستور مقام های قضایی استان رفع تصرف شد که پیگیری برای رفع تصرف سایر اراضی نیز ادامه دارد و صدور حکم قضایی برای اقدام مقتضی در حال پیگیری است.

قاسم‌زاده با اشاره به کمبود نیرو انسانی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: نیمی از ردیف‌های پستی حفاظت محیط زیست استان بدون تصدی می‌باشد که پیگیری جدی در خصوص جذب نیروهای جدید از اولویت‌های ما می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی سازمان حفاظت محیط زیست بر بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان و محیط‌بانان بوده و در این راستا تلاش‌های بسیار خوبی در سطح مدیران ارشد سازمان صورت پذیرفته است.

کدخبر: 820796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟