آمریکا بزرگترین متجاوز و اشغالگر در عرصه جهان است

به گزارش رکنا ازقزوین؛ کاظم غریب آبادی روز چهارشنبه در همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایت های آمریکا علیه ملت ایران که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، برگزار شد، افزود: هرچقدر در مورد جنایات آمریکا صحبت کنیم کم است و یکی از مهمترین ابعاد جهاد تبیین، تشریح جنایات آمریکا می باشد و باید پرچمدار پیگیری جنایات آمریکا در ابعاد ملی و بین المللی باشیم.

وی با بیان اینکه آمریکا خود را از مدعیان و پرچمداران حقوق بشر قلمداد می کند، افزود: حقوق بشر یک مبحث نوین است و آمریکایی‌ها به ویژه بعد از دو جنگ جهانی که میلیونها نفر جان خود را از دست دادند تلاش کردند ابزار حقوق بشر را ایجاد کنند و ای کاش ابتدا از عملکرد خود ابراز ندامت می کردند.

غریب آبادی افزود: آمریکایی‌ها حقوق بشر را به عنوان یک ابزار سیاسی ایجاد کردند و ما مخالف حقوق بشر نیستیم بلکه موافق حقوق ملت ها هستیم چون حقوق بشر ریشه در ادیان الهی و دین مبین اسلامی دارد و اگر آمریکایی‌ها بعد از دو جنگ جهانی به آن رسیدند ما ۱۴ قرن قبل حقوق بشر را در آموزه های اسلامی داریم.

وی افزود: آمریکا تنها دشمن مردم ایران نیست بلکه خصم جامعه بین المللی است و جایی نیست که خوی استکباری و استعماری خود را دنبال نکرده باشد.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به برخی جنایات آمریکا در عرصه بین المللی اظهار کرد: متاسفانه این ابزار سیاسی موجب شده که قربانیان از این حقوق رنج ببرند و مدعیان حقوق بشر بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند. آمریکا خصم جامعه بین المللی است و هیچ نقطه جهان از خوی استکباری آمریکا در امان نبوده است.

غریب آبادی عنوان کرد: آمریکا بزرگترین متجاوز و اشغالگر در عرصه جهانی است و در ویتنام بیش از چهار و نیم میلیون انسان، در عراق بیش از دو میلیون نفر که نیمی از اینها کودکان بودند، بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ژاپن به دلیل استفاده از سلاح های هسته ای توسط آمریکا، بیش از ۲۰۰ هزار نفر در کشورهای پیرامونی آمریکا در اثر تجاوزات آمریکا و بیش از ۷۰ هزار نفر در افغانستان بخشی از قربانیان جنایات آمریکا هستند.

وی افزود: حمایت های آمریکا از رژیم صهیونسیتی بی سابقه است و تا کنون بیش از ۷۰ قطعنامه علیه اسراییل از سوی آمریکا وتو شده است. آمریکا مدعی حمایت از حقوق زنان است در حالی که بیش از ۱۳۵ هزار تعرض جنسی به زنان ارتش آمریکا ثبت شده و بیش از ۵۰۰ هزار شکایت در این زمینه ثبت شده است. همچنین بیش از ۷۰ درصد زنان آمریکایی تجربه تجاوز جنسی و یا آزار جسمی را دارند. بیش از ۳۵ هزار نفر در سال به دلیل استفاده از سلاح گرم جان خود را در آمریکا از دست می دهند.

وی گفت: ترور حاج قاسم سلیمانی و همراهان او لکه ننگی در کارنامه سیاه آمریکا است و خودشان به این جنایت اعتراف کردند و پرونده قضایی آن تشکیل نشده و کیفرخواست آن به زودی حاضر می شود.

غریب آبادی افزود: تمامی کسانی که در این پرونده دخیل بودند نباید مصون باشند و مقام دولتی آمریکا که اعلام می کند در این جنایت دست داشته و فرمان عملیات را صادر کرده نباید مصونیت داشته باشد و باید به جنایات آنان کاملا رسیدگی شود.

وی گفت: دستگاه قضا در این زمینه مصمم است و از دولت عراق و نظام قضایی آن انتظار داریم هرچه سریعتر کار خود را در این پرونده به سرانجام برساند چون سردار سلیمانی مهمان رسمی آن کشور بود و این جنایت در خاک عراق رقم خورد.

این مسوول گفت: متاسفانه در پیگیری پرونده های حقوقی و قضایی کم کار کرده ایم و جنایات آمریکا را باید تبیین کنیم که مسوولیت رسانه ها، پژوهشگران و موسسات مطالعاتی است و باید سمینارهای تخصصی بررسی جنایات آمریکا را با حضور کشورهای دیگر برگزار کنیم.

وی افزود: در زمینه حقوقی و قضایی با استفاده از ظرفیت های موجود، پرونده های را علیه آمریکا باز کرده ایم و باید قربانیان جنایت های آمریکا و تروریست از آمریکا شکایت کنند و دولت بودجه ای را برای طرح شکایت در محاکم بین المللی اختصاص دهد.

غریب آبادی افزود: دستگاه ها اختصاص بودجه برای طرح شکایات علیه آمریکا را جدی بگیرند و حداقل ۹ قانون در کشور برای رسیدگی به جنایات آمریکا تصویب شده و باید بررسی کنیم که چه میزان این مصوبات مجلس شورای اسلامی اجرایی شده و نقصان کار کجاست و باید چه اقداماتی را انجام دهیم.

وی گفت:  تشکیل مجتمع ویژه بین المللی برای رسیدگی به موضوعات بین الملل را در دستور کار داریم و امیدواریم هرچه سریعتر تشکیل شود تا نظام قصایی بتواند پرونده هایی را در این زمینه تشکیل دهد.

غریب آبادی در ادامه با اشاره به ایرانیان بی گناه که در اسارت آمریکا و یا در حال استرداد از کشورهای اروپایی به آمریکا هستند یادآور شد: دولت آمریکا حدود سی نفر از ایرانیان بی گناه را در خارج از کشور دستگیر کرده و یا در حال استرداد به دولت آمریکا هستند که دلیل این امر را محاکمه این افراد بی گناه به بهانه دور زدن تحریم ها اعلام کرده است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: این ایرانیان که در زندان های آمریکا هستند و یا در کشورهای اروپایی منتظر استرداد به آمریکا هستند باید تعیین تکلیف شوند و این ایرانیان بی گناه که به بهانه دور زدن تحریم ها در اسارت آمریکا هستند هر چه زودتر آزاد شوند. بیش از ۱۷ هزار نفر قربانی تروریست داریم. عموما با حمایت رژیم آمریکا و اسراییل و برخی کشورهای اروپایی، گروهک های تروریستی را تشکیل شدند. 

وی اضافه کرد: منافقین همچنان دست به اقدامات تروریستی می زنند و این گروهک ها ابزار آمریکا هستند و ما این گروهک ها را در هر کجای دنیا باشند تعقیب خواهیم کرد و هیچ جای دنیا برای آنها امن نخواهد بود. ترور حاج قاسم لکه ننگ و جنایت بزرگی در کارنامه سیاه آمریکاست. پرونده رسیدگی به آن تشکیل شده و کیفر خواست آن به زودی اعلام می شود و تمام کسانی که در این ترور دخیل بودند باید محاکمه شوند. مقام مسوول دولتی که خود اعتراف می کند در این ترور دست داشته و دستور آن از اتاق عملیاتش صادر شده نباید مصونیتی برای آن قابل شد.

وی افزود: خسارات مالی و جانی از اقدامات آمریکا علیه ایران بسیار زیاد است. بر اساس گزارش نماینده سازمان ملل، تحریم ها تمام ابعاد زندگی مردم ایران را تحت تاثیر خود قرار داده و از تحریم ها بعنوان یک سلاح در مقابل ملت ایران استفاده می کند.به دلیل تحریم ها، ۵۶ میلیارد دلار در هر سال به دلیل عدم فروش نفت خسارت به کشور ما وارد شد و این خسارت بزرگ نتیجه تحریم هاست و آمریکا مسوولیت بین المللی در این خصوص دارد.

وی با اشاره به جنایت های آمریکا علیه ملت مظلوم ایران که فهرست آن طولانی است، گفت:  قبل از انقلاب کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ را برنامه ریزی کردند که ملت ایران خسارات مادی و معنوی دیدند و اسناد آن را خودشان منتشر کردند.

این مسوول افزود: بعد از انقلاب تمامی ظرفیت ها و ابزارها را برای مقابله و تغییر نظام در ایران به کار گرفتند از مصادره و بلوکه اموال تا تحریم افراد و شخصیت ها که نقض حقوق بین الملل و حقوق ملت ایران است.

وی گفت:  کودتای نوژه، جنگ تحمیلی و حمایت از رژیم بعث عراق از دیگر جنایات آمریکا است که مردم بسیاری شهید، کشته و مجروح و بیش از ۱۳ هزار نفر جانباز شیمیایی و ۱۰۰ هزار نفر جانباز شدند و خسارات جنگ تحمیلی مستقیما متوجه آمریکا است.

عریب آبادی افزود: حمله به کشتی های نفتی و سقوط هواپیما با ۲۹۰ مسافر از دیگر جنایات امریکا است و این کشور روی جنایتکاران را سفید کرد.

وی افزود: خسارات ناشی از اقدامات متعدد جاسوسی و حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی، خسارت ناشی از تحریم ها که برای بیش از ۳۰ کشور تحریم وضع کرده و در صدر آنها ایران قرار دارد که مغایر با حقوق بشر، حقوق ملت ایران و حقوق بین الملل است.

این مسوول افزود: براثر تحریم ها در دوران کرونا و دسترسی نداشتن به دارو و امکانات، مردم ایران جان خود را از دست دادند و آمریکا مستقیما مسوول است و به دروغ اعلام کردند دارو و تجهیزات درمانی تحریم نیست ولی در کانال های مالی، اجازه نقل و انتقال پول دارو را ندادند.

قوانین آمریکا بر مبنای خصلت استعماری و استکباری غرب است

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قوانین آمریکا بر مبنای خصلت استعماری و استکباری غرب است. در مکاتب غرب، انسان کامل با تفکر خود برتربینی می باشد و فلاسفه غرب برتری را در قدرت می بیند و هرچیزی که برای رسیدن به قدرت لازم باشد انجام می دهند که هدف وسیله را توجیه می کند.

صصصسسسس

سردار سهراب علی شمخانی نیز در این همایش گفت: خصلت آمریکایی ها براساس فرهنگ استکباری آنها است که همه چیز را برای خود می خواهند و خود را برتر از دیگران می بینند.

وی گفت: همین خصلت در فرهنگ سیاسی آنها نهادینه شده و پایه تفکر حکمرانی در غرب بر این فرهنگ شکل گرفته است.

شمخانی افزود: تفکر خودبرتربینی و قدرت طلبی بر همین خوی استکباری است و اندیشمندان آنها از قبیل ماکیاول ایتالیایی سیادت و برتری را در قدرت دانسته و هرچیزی را برای رسیدن به این قدرت از دروغ و فریب لازم و مباح می داند.

وی گفت: سایر فلاسفه آنها نیز مثل نیچه، سیادت و برتری را در قدرت خلاصه و نهادینه کردند و داروین، تنازع برای بقا را در جامعه بشری لازم دانست.

شمخانی افزود: طبق این نظریه، کشورهای اروپایی و آمریکا در ۵۰۰ سال اخیر، جنایات زیادی را مرتکب شدند و مردم بی گناهی را قتل عام کرده و فرهنگ های جوامع زیادی را از بین بردند.

وی افزود: طبق این نظریه، جهان دهکده و آمریکا کدخدا است و فرهنگ این کشورها این است که هرکس زور دارد حق با اوست به همین دلیل هیچگاه برای جنایات خود حاضر به عذر خواهی نخواهند شد.

سردار شمخانی تشریح کرد: مراجع آمریکایی ۹ میلیارد دلار ایران را به دلیل حمله به برج های دوقلو محکوم کردند و با رای مضحک به دنبال ضربه زدن به ایران هستند و مدعی بودند که سپاه پاسداران انها را اموزش داده در حالی که آموزش خلبانی را در پایگاه های آمریکا گذرانده بودند و عامل حمله به برج های دوقلو اتباع عربستانی بودند.

وی افزود: تناقض در رفتار آمریکا و سازمان ملل منجر به شخم زدن زیر ساخت های عراق شد، در قیام مردم عراق علیه آمریکایی ها تعدادی از سربازان آمریکایی کشته شدند. علیه ایران شکایت کردند و در طی سال های اخیر ۳۰ میلیارد دلار ایران را محکوم کردند تا اموال کشور را به این افراد بدهند.

وی اضافه کرد: هر مقاومتی صورت گیرد به ایران مرتبط می کنند و با کشتار میلیونها انسان طلبکار هستند، بزرگترین جنایات در بیداری اسلامی توسط آمریکا رخ داد و با تسلیح تروریست ها زیر ساخت های عراق و سوریه را نابود کردند.

معاون پارلمانی و حقوقی سپاه پاسداران اضافه کرد: جایگاه ایران در عراق و سوریه با انتشار تصاویر صحنه نبرد با تروریست برای دنیا واضح و مبرهن است اما آمریکایی ها یک فیلم دو دقیقه ای از نبرد آمریکا با داعش را منتشر نکردند. آمریکایی ها قبل از انقلاب کشور را غارت کردند.

شمخانی افزود: این کشورها بیش از ۳۷۰ هزار سوری را در جنگ های اخیر کشتند و امروز تروریسم دولتی آمریکا یک ابزار برای تحقق اهداف آنها است.

 معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : آمریکایی ها با این همه جنایتی که انجام دادند در پشت پرده علیه ایران طرح دعوا کرده و آرایی را در محاکم خود علیه ایران صادر کردند که بسیار مضحک است و مخالفان خود را با این ابزار سرکوب می کنند.

شمخانی اضافه کرد: آمریکایی‌ها براساس یک قانون که خودشان نوشته اند سالانه ایران را به پرداخت ۳۰ میلیارد دلار، محکوم کرده و تلاش می کنند اموال ملت ایران را مصادر و به شاکیان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها میلیون ها نفر را کشته اند و علیه ایران طرح دعوا می کنند، افزود: بزرگترین جنایت آمریکا برای مقابله با خیزش های اسلامی، شناسایی و آموزش گروهک های تروریستی و ایجاد داعش بود که ۴۵ درصد عراق و ۷۵ درصد خاک سوریه را تصرف کرد.

 معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: پرچم مبارزه با داعش را قهرمان ملی مبارزه با تروریسم شهید سلیمانی در دست داشت ،منطقه را پاکسازی کرد ولی به رغم این مبارزات، آمریکا و کشورهای اروپایی ما را به عنوان حامیان داعش محکوم می کنند.

شمخانی افزود: قوانین آمریکا بر مبنای خصلت استعماری و استکباری غرب است. در مکاتب غرب، انسان کامل با تفکر خود برتربینی می باشد و فلاسفه غرب برتری را در قدرت می بیند و هرچیزی که برای رسیدن به قدرت لازم باشد انجام می دهند که هدف وسیله را توجیه می کند.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران در ادامه تشریح کرد: دیگر فیلسوفان غرب مانند نیچه اخلاق را در سیاست مجاز نمی داند، داروین با تنازع بقا در جامعه بشری مجاز می داند و معتقد است برای برتری، مجاز به هر  اقدامی می باشید. وقتی صحبت از دهکده جهانی می شود یعنی آمریکا کدخدای جهان است و در بین ظالم و مظلوم حق همیشه طرفدار زور است.

سردار شمخانی افزود: مکرون مگر از کشتار یک میلیون نفر از مردم الجزایر  عذرخواهی کرد؟ کسی که می گوید آمریکا کدخداست به دنبال بستن دست ملت است تا داشته های کشور را به قربانگاه ببرند و باید در مقابل این تفکر ایستاد. فهرست ترورهای آمریکا از ۱۹۵۸ تا امروز شامل ده ها ترور دولتی در پرونده خود است، از ۲۵۰ سال تشکیل آمریکا ۹۳ درصد عمرش در جنگ بوده که با کشتار و کودتای براندازی فعالیت دارد. 

وی اظهار داشت: بیش از ۳۷۰ هزار سوری توسط آمریکا و نیروهای نیابتی آنها کشته شده اند، از تروریست و حقوق بشر برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند، در سال ۱۹۷۶ مصونیت دولت ها را تصویب کردند اما در سال ۱۹۷۹ قانونی تصویب کردند که دولت های تروریست مصون نیستند و هر دولتی مخالف سیاست های غرب باشد تروریست قلمداد می شود.

جنایات آمریکا در همه جای جهان نمونه دارد

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: جنایات آمریکا در همه جای جهان نمونه دارد و غرب را نیز دنبال خود کشیده و در ایران نیز در طبس، خرمشهر و کربلای پنج دست خون آشام آمریکا مشخص شد.

169885833

سردار رستمعلی آتانی نیز در این همایش گفت: در ایام شهادت شهید و رئیس جمهور رجایی  قرار داریم، در هر نقطه ای از دنیا هر حادثه ای رخ داده است دست خون آشام آمریکا در میان بوده که با   کمک های تسلیحاتی و شیمیایی  به دشمنان ملت ایران سعی در کشتار مردمان بی گناه در  اقصی نقاط جهان دارد.

وی تصریح کرد: دشمن اول ملت، آمریکاست و در همه مشکلات کشور نقش اساسی دارد. بهترین شعار مرگ بر آمریکا خدمت بی منت به مردم است. آمریکایی ها ۶ هزار نیروی پژاک در شمال غرب نزدیک مرزهای ما مستقر و در جنوب شرق تروریست های را مسلح کردند تا ایران را مورد تعرض قرار دهند اما مردان الهی این سرزمین با دادن خون خویش خوش درخشید و سپهبد قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس  و حبیب جبهه مقاومت به عنوان ستارگان  تابناک مقاومت شرارت های آمریکا را با خون خویش به شکست کشاندند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج)در ادامه افزود:آمریکایی ها را در میدان دیرالزور و حما و حلب دیده ایم، قدرت پوشالی که با سیلی های سخت ارتش و سپاه قهرمان مواجهه شده است.

سردار آتانی تصریح کرد: برای هرکدام از اقدامات دولت تروریستی آمریکا در اتاق فرماندهی خود برنامه و طرح داریم.

وی اظهار داشت: آمریکا و منافقان دست پرورده آنها ۱۷ هزار تن از عزیزان این ملت را به ویژه سیدالشهدای حقوق دان شهید دکتر بهشتی و رییس جمهور شهید رجایی را از ملت ایران گرفتند.

این مسوول افزود: آمریکایی ها در شمال غرب و جنوب شرق کشور ۶ هزار نیرو را مستقر کرده و امکانات داده بودند که ملت ایران سرافرازانه وارد میدان شدند و از جغرافیای این کشور دفاع کردند و خوش درخشیدند.

 

لیلا بیگدلی /قزوین

کدخبر: 820940 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟