تدوین برنامه توسعه اقتصادی ۱۶ دهستان استان

به گزارش رکنا از اردبیل، رضا خوشزاد گفت: تا پایان سال برنامه توسعه اقتصادی ۷۵ دهستان استان تهیه و تدوین ‌خواهد شد و با این کار زنجیره مطالعات  از سطح استان گرفته تا شهرستان، روستا و دهستان تکمیل و اطلاعات در اختیار متولیان اجرایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای بالای ۴۰ خانوار استان تکمیل و ابلاغ شده است، افزود: در پنج سال اخیر با محوریت ۸۲۰ روستا، برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در استان تدوین و برای اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: امسال بر مبنای آمایش سرزمینی و با تکیه بر مطالعات سند توسعه شهرستان‌ها و روستاها برنامه توسعه اقتصادی دهستان‌های استان با همکاری مهندسان مشاور مورد مطالعه و تدوین قرار می‌گیرد.

خوشزاد ادامه داد: در حال آماده سازی بسترهای اطلاعات آماری برای تهیه برنامه هفتم توسعه هستیم تا متناسب با تدوین برنامه هفتم در استان نیز این کار روند مطلوبی به خود بگیرد.

وی ادامه داد: عملکرد استان در برنامه ششم توسعه کشور در حال رصد و جمع بندی نهایی است که گزارش جامع در این زمینه ارائه خواهد شد.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در برنامه هفتم توسعه محورهای کار و تمرکز دستگاه‌های اجرایی در مبانی توسعه مشخص و معلوم شده و بر همین اساس امسال سعی شده تا برنامه هفتم توسعه در استان تهیه و تدوین شود.

خوشزاد درباره تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد در استان گفت: ارزش افزوده استان در سال گذشته ۷۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و در صورتی که این رقم به ۷۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد شاهد رشد ۸ درصدی اقتصادی در این استان خواهیم بود.

وی تلاش برای دستیابی به ۶۰ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده را یادآور شد و گفت: این روند باید در همه حوزه‌ها از صنعت و کشاورزی گرفته تا خدمات به دقت مورد رصد قرار گیرد تا تحول اصولی در این حوزه صورت بگیرد و به یقین با این روند می توان با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت های استان به رشد ۸ درصدی در استان دست یافت.

صداوسیما/

کدخبر: 825728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟