اجرای ۱۰۰عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

به گزارش رکنا از قزوین، سرهنگ محمد امیری مقدم به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: در آستانه هفته دفاع مقدس جلسات متعددی برگزارشد و با شعار«ما مقاوم هستیم» برنامه ها آغاز می شود.

وی افزود: در این ایام بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه با ۴۰۰ نوع فعالیت درهفته دفاع مقدس توسط سپاه و نیروهای نظامی و انظامی استان اجرا می شود.

 امیری مقدم گفت: در این هفته با هدف حفظ نشر ارزش های این دوران و ترویج فرهنگ ولایتمداری و با راهبرد تبیین قدرت دفاعی و نهادینه سازی ارزش ها، تحقق اهداف بیانیه گام دوم و تبیین نقش مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت طلبی جهت ایجاد امنیت، برنامه های از پیش تعیین شده را به مورد اجرا می گذاریم.

وی ادامه داد: دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ۲۹ شهریورماه، تجلیل از ۱۵ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس در ۳۰ شهریور، برگزاری رژه موتوری و پیاده یگان های مسلح استان، غبارروبی و عطرافشانی به همراه گلباران هوایی گلزار شهدا در ۳۱ شهریور، تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و سخنرانی فرماندهی نظامی و انتظامی در مراسم های نماز جمعه شهرهای استان در اول مهرماه، بازسازی عملیات والفجر چهار در تیپ صاحب الامر (عج) به مدت ۱۰ روز و نواختن زنگ مقاومت در تمامی مدارس استان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

این مسئول نظامی تصریح کرد: 31 شهریور ماه با رژه یگان های نیروهای مسلح در مقابل لشکر 16 زرهی این هفته آغاز می شود و برنامه غبار روبی و عطرافشانی مزارشهدا، گلباران هوایی توسط هوانیروز در ساعت ۱۵.۳۰ و یادواره شهدا، رژه موتوری ۵۰ موتورسیکلت در خیابانهای شهر تا مزار شهدا از دیگر برنامه هاست.

 

169917483

برگزاری ۲۰ برنامه و ۶۰ فعالیت از سوی فرماندهی انتظامی استان قزوین

معاون فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: امسال و با تدابیر فرماندهی انتظامی استان قزوین، ۲۰ عنوان برنامه با ۶۰ نوع فعالیت در زمینه های مختلف برنامه ریزی شده تا در هفته دفاع مقدس و در نقاط مختلف استان از سوی ناجا به نمایش گذاشته خواهد شد.

سرهنگ علی چگینی، در این نشست خبری اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور استقامت مردان و زنان آزاده خواهی بود که برای دفاع از آب و خاک کشور خود جانفشانی کرده و حماسه های ماندگار و جاویدی را از خود به یادگار گذاشتند.

وی ادامه داد: امروز و در غیاب خیل عظیم شهدا، یکی از وظایف اصلی آحاد جامعه ما، جهاد تبیین است تا جایی که امروزه سلحشوران این مرز و بوم برای حراست و حفظ عزت و شرف خاک میهن اسلامی خود شبانه روز از کیان اسلامی در برابر هرگونه تجاوزی دفاع می کنند.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین از مهمترین کارهایی است که در این شرایط باید همه دلسوزان بویژه رسانه ها به آن بپردازند و روشنگری کنند.

معاون فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: اجرای طرح های ترافیکی از ساعت 6.5 صبح تا 11 در روز 31 شهریور در مسیرهای منتهی به بلوار شهید بهشتی و ابتدای خیابان بابایی، استفاده از ۱۵ پلیس دوچرخه سوار برای ایجاد نظم ترافیکی نیز در برنامه ها پیش بینی شده است.

 

169917485

بازسازی عملیات والفجر به مناسبت هفته دفاع مقدس

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت:برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، بازسازی عملیات والفجر ۴ و توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان از برنامه هایی است که در هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است

سرهنگ برین در این نشست خبری خاطرنشان کرد: ۲۷۰ فعالیت تعریف شده در قالب ۶۷ عنوان برنامه از جمله برنامه های سپاه در هفته دفاع مقدس است که دیدار با ۱۲ هزار پیشکسوت این دوران، برگزاری ۱۸۰ یادواره، ۶۰ برنامه تحت عنوان آبروی محله، ۶۰ نشست سیاسی و بصیرتی، ۷۰ همایش فرهنگی، برگزاری ۲۰ کارگاه مهارتی و اشتغال، برگزاری ۴۰ مسابقه ورزشی، تجلیل از مدافعان سلامت در قالب ۱۰ برنامه، سازماندهی ۳۰ گروه جهادی جهت برپایی فعالیت های عمرانی و جهادی در روستاها و مناطق محروم، افتتاح هفت پروژه عمرانی و توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی و لوازم تحریر به نیازمندان از جمله این برنامه ها هستند.

وی گفت: سپاه قزوین در دوران شیوع ویروس کرونا با کمک خیران توانست ۵۴۰ میلیارد تومان بسته معیشتی را در بین خانواده ها توزیع کند

سرهنگ برین اظهارداشت: امروز اربعین موجب شده تا مردم جهان اسلام را با امام حسین(ع) بشناسند.

وی اضافه کرد: حماسه حسینی امروز ماندگارشده و فرهنگ ایستادگی و مجاهدت نه فقط در ایران اسلامی بلکه در همه کشورهای اسلامی و در همه حوزه ها فرهنگ مقاومت دیده می شود.

سرهنگ برین تصریح کرد: باید تجلیل از روحیه مقاومت در جامعه نهادینه شود و با تجربه گذشته در آینده بهتر عمل کنیم.

وی یادآورشد: در استان قزوین ۹۰۰ پایگاه مسجد محله و تعداد ۹۰ حوزه مقاومت محله محور و ۲۰ قشر بسیجی داریم و امسال ۶۷ عنوان برنامه با ۲۷۰ فعالیت تدارک دیده شده .

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 827003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟