بزرگترین و مهم ترین پست برق گیلان وارد مدار می شود

به گزارش رکنا از گیلان؛ عادل سلیمانی معاون طرح و توسعه برق منطقه ای گیلان در حاشیه بازدید از مهم ترین و بزرگ ترین پست برق گیلان همراه با جمعی از اصحاب رسانه گفت: این پروژه از نظر مقدار سرمایه گذاری بزرگ ترین پروژه شرکت می باشد و عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت بیش از 15 هزار هکتار با ظرفیت 2*200 مگا ولت آمپر که قابلیت افزایش به 3*200 مگا ولت آمپر رادارد در  سال 98 آغاز شد. 

وی همچنین گفت: در حال حاضر این پروژه 74 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با تامین به موقع نقدینگی تا سال آینده قبل از شروع پیک تابستان به بهره برداری خواهد رسید. 

برق+منطقه_ای+گیلان

معاون طرح و توسعه برق منطقه ای گیلان در خصوص هزینه هایی این پروژه گفت: 275 میلیارد تومان هزینه ی کل این پروژه بوده است که تاکنون 124 میلیارد تومان تخصیص یافته که از این مجموع 120 میلیارد تومان هزینه شده و 160 میلیارد تومان دیگر در قالب وام  برای تکمیل این پروژه نیاز است. 

 

وی در خصوص جزییات این پروژه گفت:این پست با 12 فیدر خروجی 63 کیلو ولت که قابلیت افزایش تا 18 فیدر خروجی را دارد و با سیستم عایقی GIS و سیستم کنترل DCS به منظور تعدیل بار پست های انتقال مجاور و تقویت شبکه فوق توزیع مرکز استان احداث شده است. 

سلیمانی در خصوص اهمیت این پروژه گفت :این پروژه یک پروژه زیر بنایی و ملی صنعت برق استان است و از نظر احداث، این پست برای کلان شهر رشت بسیار حیاتی و ضروری است و نقش بسزایی در پایداری برق این شهرستان و تامین برق مشترکان محترم این منطقه دارد. 

مرجان گودرزی /گیلان

کدخبر: 831771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟