حتی یک ریال از کمک های مردمی در امور اجرایی هزینه نمی شود
به گزارش رکنا ازقزوین؛ همایش ملی علمی، ترویجی، تکریمی زکات روز سه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین،  استاندار، قائم مقام کمیته امداد و معاون توسعه مشارکت های مردمی، فرماندار قزوین و جمعی از کشاورزان و خیرین، عاملان، مبلغان، مودیان، موثران زکات، اعضای شورای زکات استان، شهرستان، بخشها و روستاها، ائمه جمعه و جماعات، معاون توسعه مشارکت های مردمی و روسای ادارات زکات استانهای زنجان، همدان، گیلان، مرکزی، قم، تهران، البرز و کردستان و مدیران دستگاههای اجرایی در حسینیه شهدای روستای شید اصفهان از توابع شهرستان قزوین برگزار شد.
حبیب الله آسوده در این همایش گفت: در سال ۹۶ رهبری پیامی برای همایش زکات داشتند و گلایه کردند در مورد زکات کم کاری شده و فرمودند برگزاری همایش زکات بعنوان یک کار ضروری و مهم در دستور کار متولیان قرار گیرد.
 
image_2022_10_18-13_19_35_700_1OI

آسوده افزود: ۷۳۰ هزار دانش آموز و تعداد ۵۳ هزار دانشجو تحت پوشش خدمات معیشتی کمیته امداد هستند و توزیع ۱۴۰ هزار دستگاه لوازم خانگی و ۷۰ هزار سری جهیزیه میان زوج های جوان نیازمند و ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی و اجرای طرح های عمرانی از مهمترین کارهای انجام شده است.

وی اظهارداشت: رویکرد ما شفاف سازی در فعالیتهای کمیته امداد است که در این راستا به مردم اطمینان می دهیم از کمک های مردمی حتی یک ریال در امور اجرایی هزینه نشده و نخواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار مددجو تحت پوشش نهاد کمیته امداد هستند که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در مراکز نیکوکاری حمایت می شوند.

آسوده تصریح کرد: از مجموع پنج میلیون و ۳۰۰ هزار صندوق صدقات کشور مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان جمع آوری و توسط کمیته امداد میان نیازمندان توزیع شد‌.

وی اظهارداشت: همچنین بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان کمک‌ های مردمی به ایتام و محسنین پرداخت شد و افتخار داریم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار خیر حمایت از ۴۱۲ هزار یتیم و کودک را در طرح محسنین برعهده دارند.

آسوده گفت: همچنین  ۵۵۰۰ میلیارد تومان کمک های مردمی محلات، مساجد، از طریق ۹ هزار مرکز نیکوکاری در سراسر کشور به صورت مستقیم و فقط با نظارت کمیته امداد میان مردم توزیع شد.

وی بیان کرد: در سال آینده جریان سازی در شهرستانها نیز انجام خواهد شد و باور داریم اگر به ارزش های دینی توجه نکنیم دشمنان آنها را به زمین می زنند و در حوزه اقتصادی و اخلاقی  آسیب خواهیم دید.

 

image_2022_10_18-11_37_27_81_jq9

پرداخت زکات بیانگر اعتقاد ما به غیب است

استاندار قزوین گفت: پرداخت زکات بیانگر اعتقاد ما به غیب است، همان چیزی که سالهاست دشمنان جامعه ما را علی رغم تمامی شرارت‌ها که در پی فاصله گرفتن ما از غیب و فیوضات الهی است، ناکام کرده و در شرایط کنونی نیز شاهد این مساله مهم هستیم.

محمد مهدی اعلایی در این همایش افزود: جامعه ای که به تکلیف الهی عمل می کند و از مال خود می گذرد تا به تکلیف عمل شود نشان می دهد به غیب باور دارد زیرا گذشتن از سرمایه و پول براحتی ممکن نیست.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: زکات و هر عمل صالحی که در جامعه شکل می‌گیرد جذب کننده برکات و الطاف الهی می باشد و در جدال امروز بین حق و باطل، عمل‌ها هستند که بیانگر تعهدات و تقید به جبهه روحانیت است.

وی اظهار داشت: جامعه‌ای که به تکلیف الهی خود عمل می‌کند و از منافع شخصی خود برای اینکه یک واجب الهی ادا شود، می‌گذرد این پیام را می‌رساند که این جامعه به آخرت معتقد است.

وی اظهارداشت: امروز دشمن فقط حرف شیطانی می زند و در جدال حق و باطل و شیطانیت و رحمانیت خوشا بحال کسانی که در جبهه حق و دین قرار گرفتند.

image_2022_10_18-10_45_35_444_CtW

 

زکات مساله‌ راهبردی برای تحقق عدالت

مدیرکل کمیته امداد قزوین گفت: زکات مساله‌ راهبردی برای تحقق عدالت، رفع فاصله طبقاتی و در نهایت تمدن سازی اسلامی است.

ظاهری در این همایش گفت: بزرگترین ادا کننده زکات سیدالشهداست و روستاییان بزرگوار ما هم همین راه را ادامه می دهند.

ظاهری اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای تلاش برای فرهنگ سازی زکات در دستور کار این نهاد قرار دارد، برگزاری همایش علمی، ترویجی و تکریمی است که فراخوان آن در بخش‌های صنایع دستی، انشاء، داستان، شعر، خوشنویسی، پوستر، مقاله، پژوهش و مسابقه فرهنگی برگزار و مورد توجه نیز قرار گرفت و از آثار منتخب آن هم برای بهبود کیفی کار استفاده خواهیم کرد.

ظاهری تصریح کرد: در استان ۸۲۰ روستا داریم که ۳۱۰ روستا زکات و ۶۳۷ روستا فطریه پرداخت کردند. 

وی افزود: ظرفیت پرداخت زکات واجب در استان امسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و پرداخت فطریه ۳۰ میلیارد تومان است که در نیمه اول امسال ۲۵۵۶ نفر زکات دهنده داشتیم. 

مدیرکل کمیته امداد استان یادآورشد: میزان زکات واجب امسال دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان با ۳۲ درصد رشد و زکات مستحبی ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی بیان کرد: پیش بینی ما برای جمع آوری زکات طی سال جاری ۳۵ میلیارد تومان بود که در نیمه نخست امسال میزان جمع آوری آن ۳۲ درصد رشد داشته است.

در این مراسم از زکات دهندگان استان تجلیل شد.

image_2022_10_18-11_55_28_810_0Nv

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 834307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟