سرعین میزبان کارگاه آموزشی طرح «پازک» غرب کشور/ 120 مربی پیشگیری از اعتیاد آموزش می بینند

به گزارش خبرگزاری رکنا از اردبیل؛ ماریت قازاریان رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح کارگروه منطقه‌ای اظهار کرد: این کارگروه‌ها بعد از کرونا از هفته گذشته به صورت منطقه‌ای در کشور آغاز شده و نخستین مرحله آن با مرکزیت ارومیه برگزار شد و تلاش می‌کنیم تا آخر آذرماه با برگزاری کارگاه‌ها، ۱۲۰ مربی پیشگیری از اعتیاد در کشور آموزش ببینند.

ماریت قازاریان ادامه داد: برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی از سال ۸۰ آغاز شده بود و در حوزه‌های شهری و روستایی ادامه دارد و طرح پازک به معنی «پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان» از سال ۹۶ در ۱۲ استان کشور اجرا شده و در ادامه در کل کشور گسترش خواهد یافت.

رییس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طرح پازک با نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور با پوشش ۵۰۰ محله شروع شد و درصدد توسعه و گسترش این طرح در کل کشور هستیم.

 مدیر کل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: کارگاه یا دوره آموزش سه روزه پیشگیری از مواد مخدر در زنان دارای همسران معتاد، موسوم به طرح پازک با حضور مربیان و کارشناسانی از ادارات بهزیستی استان‌های زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی و اردبیل در هتل ارشاد سرعین در حال برگزاری است.

رضایی افزود: جلسات و کارگاه‌های متنوعی نظیر کلیات اعتیاد و مواد اعتیادآور، زمینه گرایش به اعتیاد در میان همسران، آموزش زنان دارای همسران معتاد، پیشگیری از خشونت خانوادگی، شیوه گزارش دهی و مستندسازی اجرا خواهد شد.

مولاخواه/اردبیل

کدخبر: 835674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟