خبر خوش برای قزوینی ها / آغاز صدور پروانه ساخت زمین‌های شهرک اندیشه قزوین
به گزارش رکنا؛  معضل اراضی شهرک اندیشه قزوین یکی از پیچیده‌ترین مشکلات در بحث تعاونی‌ها و اراضی الحاقی به بافت شهر قزوین بود که این مشکل طی 20سال گریبانگیر شهروندان بود و در سال‌های اخیر شاهد اعتراضات و تجمعات بسیاری از سوی صاحبان زمین در این منطقه برای رفع مشکل شان بودیم. اما با شروع به کار دولت جدید، این موضوع مجددا روی میز کار مسئولان قرار گرفت و پیگیری شد.
 
اواخر مرداد ماه سالجاری بود که رکنا خبر داد: « گره کور مشکل اراضی شهرک اندیشه قزوین باز شد» و مشکل 20ساله شهرک اندیشه قزوین برای الحاق این شهرک به بافت شهر حل شده و مسئولین این نوید را دادند که شهروندان برای ساخت‌وساز در این منطقه مشکلی نخواهند داشت.
 
صدور پروانه ساخت برای زمین‌های شهرک اندیشه نیاز به سیر یک روال اداری داشت که امروز معاون عمرانی استاندار قزوین خبر از اتمام این پرونده داد تا پازل حل مسائل شهرک اندیشه تکمیل شود.
 

تکمیل سیر اداری صدور پروانه در شهرک اندیشه


مهدی رجحانی اظهار کرد: بحث الحاق شهرک اندیشه به بافت شهری در مردادماه حل شد اما صدور پروانه هنوز انجام نمی‌شد چون نیاز به سیر یک روال اداری داشت.
وی افزود: اکنون سیر روال اداری صدور پروانه ساخت برای زمین‌های اندیشه انجام شده و از فردا 9 آبان ماه شهرداری می‌تواند به درخواست‌های صدور پروانه برای زمین‌های این شهر پاسخ مثبت دهد.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: یک گروه‌ای در زمین‌های شهرک اندیشه از گذشته وجود داشت که سبب نارضایتی شهروندان شده بود که خوشبختانه این گره در مردادماه سال جاری باز شد.

این مسئول عنوان کرد: صدور پروانه در شهرک اندیشه نیاز داشت تا تهیه نقشه‌های تفکیکی تهیه شود و روال اداری کمیسیون ماده5 و شورای عالی معماری و شهرسازی باید صورت می‌گرفت که این امر اداری امروز به ثمر نشست.
 

آماده‌سازی محدوده شهری در اندیشه
 

وی عنوان کرد: از 25مردادماه تا به امروز ما درگیر این موضوعات بودیم و امروز 2 نامه به شهرداری ابلاغ شده و عملا از فردا(دوشنبه) هیچ منع قانونی برای صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرک اندیشه وجود ندارد.
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: شهرداری مکلف به صدور پروانه در شهرک اندیشه است و مردم می‌توانند برای درخواست پروانه به شهرداری مراجعه کنند.
این مسئول بیان کرد: سیر مراحل آماده سازی محدوده شهری هم باید انجام شود که مقداری زمان‌بر بوده و همزمان با ساخت‌وسازهایی که شکل می‌گیرد، این کارهای تکمیلی آماده‌سازی هم انجام خواهد شد.
رجحانی در پایان گفت: مانعی سر راه ساخت و ساز در شهر اندیشه نیست و عملا شهرداری می‌تواند مثل مابقی مناطق شهری با آن برخورد کند.

سرویس استانها/قزوین

منبع:صبح قزوین

کدخبر: 837910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟