برگزاری سمپوزیوم بین المللی نماد مجسمه در بهمن ماه در اصفهان/ ارگونومی اولویت سازمان زیبا سازی شهر است

به گزارش رکنا از اصفهان؛  حمید قنادنیا، در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع ساخت مبلمان گلستان شهدا در ۲۵ آبان که شامل نیمکت، سطل زباله و سقاخانه است گفت:تا پایان امسال دو پارک موضوعی جدید در این منطقه ساخته می شود یکی پارک مکانیزم‌ها  و دیگری پارک بازی‌های خلاق است.

وی با تاکید بر این که بحث ارگونومی اولویت سازمان است افزود: در بحث مبلمان، تقریبا سعی شده بحث استانداردسازی رعایت شود و همیشه سازمان در بحث مبلمان مرجع کشور بوده است، نیمکت شن و سنگ حتی در اربیل عراق و ارمنستان استفاده شد. 

40نقطه برای اجرای پروژه میراث ماندگاردراصفهان

مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری اصفهان در خصوص پروژه‌ میراث ماندگار یادآور شد: برای اجرای میراث ماندگار ۴۰ نقطه معرفی شد که تا پایان سال ۲۰ نقطه در شهر اجرایی می‌شود، میراث ماندگار الزاما تاریخی نیست، از نمونه‌های آن خیابان شمس‌آبادی نبش عباس‌آباد، بدنه دیوار بیمارستان که کاشی‌کاری شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های محله‌محور تصریح کرد: پروژه های محله محور که دستور اصلی شهردار است، پروژه‌ها مشخص شده که امسال ۱۹ محله از فضای شهری کار زیبا سازی انجام شده که شامل ۴ پروژه، دیوارنگاره، پاتوق شهری و مبلمان، نورپردازی و زیباسازی پیرامون مساجد، در ۱۹ محله حدود ۸۰ پروژه انجام شده است.

مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری اصفهان در خصوص گرافیک شهری تصریح کرد: قسمتی از آن بحث تبلیغاتی است و حوزه جانمایی و طرح تابلوها در اختیار سازمان است، بخش دیگر دیوارنگاره‌ها است که از سال ۹۵ دیوار پایین دست با موضوع داستان و روایت انجام شد و دیوار بالادست که به صورت سه‌بعدی بود؛ تا پایان سال دو محور خیابان کاوه و سروش به سمت بزرگمهر در شورای هنری تصمیم‌گیری می‌شود که اولویت بحث هارمونی و آرام‌سازی است.

در زیبا سازی به صورت پهنه‌ای پیش می‌رویم

وی با اشاره به اصلاح زیرگذرها بیان داشت: اصلاح زیرگذرها کارهای بین بخشی است و ایرادات زیادی دارد که قسمتی از آن نقاشی شده و قسمتی از آن کلاژ شده، برای سه زیرگذر طراحی جدید داریم، زیرگذر عرب، صفه، پل تمدن و میدان قدس که تا پایان سال سعی می‌شود انجام شود.

قنادنیا در خصوص محوطه سازی تصریح کرد: سازمان ۱۵ نقطه محوطه چند منظوره در مناطق طراحی کرده و الان در حال تعیین اعتبار است، تعدادی پاتوق در مناطق داشتیم که در یک سری تو رفتگی تعدادی نیمکت کار گذاشته می‌شد، مقداری جلوتر رفتیم و پروژه‌های محوطه سازی رقم خورد، در حال حاضر سازمان پروژه‌های نقطه سازی ندارد و به صورت پهنه‌ای پیش می‌رویم، مبلمان این پاتوق‌ها خانواده و کودک است و به نورپردازی شب توجه شده و بازی‌هایی برای کودکان در نظر گرفته شده.

اصفهان در حوزه روشنایی و نورپردازی پیش‌رو است

وی با بیان این که در حوزه روشنایی و نورپردازی اصفهان پیش‌رو است، یادآور شد: در دهه ۷۰ چیزی به نام شرکت نورپردازی نبوده و شرکت‌ها رفته رفته بزرگ شده که این رسالت سازمان بوده که به خوبی انجام شده، سال‌های قبل کار مشارکتی زیاد انجام شده بود، در سال ۱۴۰۱ حوزه نور به سمت تکنولوژی و فناوری رفت و در این قسمت باید به شدت کار شود.

قنادنیا با اشاره به بزرگترین محور نوری در کشور بیان داشت: شب عید بزرگترین محور نوری در کشور در بلوار هشت‌بهشت، افتتاح شد، بازخوردها به شدت خوب بود و این کار تا ماه رمضان ادامه‌ داشت و بعد از ایام سوگواری جمع‌آوری شد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بودجه سازمان را ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: کارگاه فنی از سال‌های قبل در حوزه زیباسازی فعال شده است که هیچ‌گونه ضایعاتی از سال‌های گذشته نداشتیم و تمام سازه‌ها مجدد استفاده شدند.

مبلمان شهری میدان امام علی (ع) طراحی شده است

وی از نصب ۵۰۰ صندلی و نیمکت سالمند در پنج محور شهر خبر داد و این طرح را در قالب پویش صندلی عنوان کرد و افزود: مبلمان شهری میدان امام علی (ع) طراحی شده است، اما هنوز اجرایی نشده است و دلیل آن مشکلات موجود در مسیر پروژه است.

 وی با بیان اینکه برای ساخت ایستگاه اتوبوس سیاست یکنواختی وجود دارد، گفت: شهر اصفهان دارای معابر کم عرض است که نصب ایستگاه اتوبوس در آن بسیار کار مشکلی است.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 838819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟