125 میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه‌ های نیمه‌ تمام خراسان‌ شمالی کافیست / افزایش 33 درصدی فضای کتابخانه های استان

به گزارش رکنا از خراسان شمالی؛ مهدی آریان در دیدار اصحاب رسانه از این اداره کل بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهارداشت: بیش از نیمی از این کتابخانه ها بین ۳۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی افزود: کتابخانه عمومی شهر ایور در شهرستان گرمه با زیر بنای ۴۲۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد در مرحله نازک کاری قرار دارد و تاکنون ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آن هزینه شده است و برای تکمیل به هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

آریان تصریح کرد: کتابخانه شهر سنخواست در جاجرم نیز با زیر بنای ۴۲۰ متر مربع و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله سفتکاری قرار دارد و تاکنون سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آن هزینه شده و برای تکمیل آن ۱۲ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: همچنین کتابخانه شوقان نیز با زیر بنای ۴۲۰ متر مربع و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ساخت آن هزینه شده و برای تکمیل به ۲۱ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ شمالی یادآور شد: کتابخانه تیتکانلو در فاروج نیر با پیشرفت بالای ۳۰ درصد برای تکمیل به ۲۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی عنوان کرد: این چهار باب کتابخانه عمومی اینک در ساختمان های قدیمی، فرسوده و استیجاری دایر است که نیاز به بازسازی و تجهیز دارند.

آریان گفت: ساخت کتابخانه روستای رویین در اسفراین و طبر در جاجرم نیز با پیشرفت فیزیکی ۱۰ و ۲۰ درصد به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: آمفی تئاتر کابخانه مرکزی شیروان نیز با زیر بنای ۶۰۰ متر مربع تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن به ۲۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: زیربنای کتابخانه‌های این استان در سال جاری  با ۳۳ درصد افزایش به ۲۶ هزار و ۱۶۷ متر مربع رسید.

وی اظهار داشت: زیر بنای کتابخانه های عمومی این استان در سال قبل ۱۹ هزار و ۶۶۷ متر مربع بوده است.

آریان افزود: اینک سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی استان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲.۹۸ متر مربع است در حالی که سال گذشته ۲.۲۴ متر مربع بود.

وی تصریح کرد: اینک در این استان ۷۷ باب کتابخانه عمومی فعال است که بیش از ۹۳۴ هزار جلد کتاب نیز در مخازن این مراکز وجود دارد.

کدخبر: 842987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
امیرحسین ذکاء
آیا این خبر مفید بود؟