مزایده 1650 دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در قزوین / منافع فروش به دولت می رسد

به گزارش رکنا از قزوین؛ حسین رجبی افزود: در مردادماه سال جاری و در راستای احیای حقوق عامه و بررسی وضعیت پارکینگ های وسایل نقلیه توقیفی در استان، بازدیدی ویژه از این مراکز صورت گرفت و مشخص شد در این پارکینگ ها تعداد قابل توجهی از وسایل نقلیه، سال های متمادی و بدون تعیین تکلیف و مراجعه صاحبان آنها رسوب شده است.

وی افزود: بدون شک انباشت و رها شدن وسایل نقلیه در پارکینگ ها موجب تضییع حقوق اشخاص است و در همین راستا این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادستانی قرار گرفت و کارگروه ساماندهی پارکینگ های وسایل نقلیه استان به دبیری یکی از معاونین دادستان مرکز استان و عضویت سایر دستگاه های متولی تشکیل شد.

دادستان مرکز استان در ادامه بیان داشت: در همین راستا با استفاده از ظرفیت دستگاه های مربوط نسبت به ساماندهی، ترخیص و تحویل وسایل نقلیه به صاحبان و حتی مزایده آنها از طریق دادگاه اصل ۴۵ قانون اساسی اقدام شد و علی رغم اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه ملی، رسانه های جمعی و نصب بنر در نقاط مختلف سطح شهر، صاحبان حدود یک هزار و ۶۵۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه مراجعه ننموده و از اموال خود اعراض کرده اند.

رجبی همچنین تصریح کرد: متعاقباً مراتب جهت اخذ تصمیم قانونی به دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی ارسال و طی دادنامه های صادره، حکم به تملک وسایل نقلیه توقیفی مذکور به نفع دولت صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: قطعاً این وسایل نقلیه طی برگزاری مزایده عمومی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا از فرسایش و تضییع آنها جلوگیری شود.

وی گفت: بدون شک موضوع پارکینگ های استان همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت و نسبت به سایر وسایل نقلیه توقیفی نیز تصمیمات قانونی در راستای پیشگیری از تضییع حقوق اشخاص و بیت المال اتخاذ خواهد شد.

لیلا بیگدلی/قزوین
کدخبر: 848496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟