آزادسازی اراضی مشاغل مزاحم در منطقه 13 اصفهان / 88هکتار بافت فرسوده داریم

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در نشست صمیمی با خبرنگاران درباره ساماندهی مشاغل مزاحم دراین منطقه گفت:  چند پروانه ساختمانی درغرب این منطقه صادر شده که با آغاز عملیات اجرایی مشکلات ناشی از مشاغل مزاحم کمتر و این محدوده ساماندهی می‌شود.

جواد کشانی با اشاره به اینکه  در سال گذشته از میدان قائمیه تا چهارراه امام رضا (ع) در حدود ۱۵۰ مترشهرداری اقدام به ساماندهی تابلوهای مشاغل شهری کرد گفت:  یکی از ابرپروژه‌های این منطقه، احیای بافت فرسوده است، منطقه ۱۳ با برخورداری از ۸۸ هکتار بافت فرسوده که عمدتا در محله‌های باغ فردوس و قائمیه قرار دارند، در کنار منطقه چهار بیشترین بافت فرسوده را به خود اختصاص داده‌ است.

وی بودجه این منطقه درسال جاری را  ۴۲۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 120 میلیارد تومان  این بودجه شامل ردیف‌های جاری و مستمر است و۱۰۰ میلیارد تومان برای محلات محروم و ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای پروژه رینگ چهارم است.حلقه چهارم ترافیکی از دو نقطه انتهایی منطقه ۱۳ در خیابان قائمیه و اتوبان ذوب آهن همجوار زندان مرکزی عبور می‌کند.

معضل گلوگاه ها درمنطقه۱۳

کشانی با اشاره به گلوگاه‌های موجود در سطح این منطقه، گفت: خط بدنه منطقه ۱۳ در طرح تفصیلی تعیین شده است که بر اساس آن بخشی از منازل مسکونی در مسیر و معابر قرار می‌گیرد، بنابراین امیدواریم شهروندان شهرداری را در بازگشایی این گلوگاه‌ها یاری کنند.

وی اضافه کرد: ۴۸ میلیارد تومان از بودجه منطقه برای بازگشایی گلوگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

امسال از پروژه زیرگذر اندیشه بهره برداری می شود

کشانی با بیان اینکه ارزش پروژه‌های آماده افتتاح و در حال بهره‌برداری منطقه ۴۰ میلیارد تومان، ارزش پروژه‌های در حال اجرا ۹۰ میلیارد تومان و پروژه‌هایی که در مرحله طراحی قرار دارد ۵۰ میلیارد تومان است، گفت: یکی از پروژه‌های شاخص منطقه زیرگذر پل اندیشه است که در ورودی غربی شهر اصفهان از سمت فلاورجان (اتوبان ذوب آهن) در سمت زندان مرکزی واقع شده و با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و پیشرفت ۶۵ درصدی تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی به همجواری منطقه ۱۳ با رینگ سوم ترافیکی اشاره کرد و افزود: در این راستا از آغاز سال جاری تاکنون به منظور ایمن‌سازی منطقه از پل جانبازان تا پل اندیشه معادل ۳.۵ کیلومتر گاردریل‌ها جمع‌آوری و به جای آن نیوجرسی نصب شده است، همچنین عملیات اجرایی نصب نیوجرسی از پل شهید میثمی تا پل دکتر حسابی و پل شهید مفتح آغاز شده است.

وی از احداث مجموعه سالن ورزشی چند منظوره (ورزش پهلوانی) در محله دستگرد خبر داد که به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، اضافه کرد: این پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان یکی از قطب‌های ورزش پهلوانی شهر اصفهان خواهد شد.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 848782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟