احترام و منزلت سالمندان باید در جامعه حفظ شود

به گزارش رکنا از هشترود؛ محمود علی آبادی در این جلسه گفت: سالمندان از مهمترین موهبت‌های الهی در خانواده هستند که باید احترام و عزت آنان بین افراد خانواده بیش از پیش باشد.

وی ادامه داد: توجه به این قشر از جامعه و رفع نیازهای آنان نشاط، شادابی و سرزندگی را بین آنان ایجاد می‌کند و آنان را از انزوا و تنهایی دور می‌کند.

علی آبادی تصریح کرد: سالمندان یکی از حساس‌ترین افراد بین خانواده‌ها هستند که والدین باید فرهنگ احترام و تکریم به این افراد را به فرزندان خود آموزش دهند.

رئیس اداره بهزیستی هشترود متذکر شد: سالمندان برای زندگی و پویایی همانند دیگر اقشار جامعه باید از امکانات لازم برخوردار باشند که در این راستا باید با بهره‌گیری از امکانات نظام سلامت، در پرورش قوای جسمی و روانی سالمندان بیش از پیش تلاش کنیم و این افراد را چون گنجینه‌ای مهم بین افراد جامعه توصیف و بر تکریم آنان تأکید فراوان کرد.

روسای ادارات موظفند مصوبات جلسات را اجرا کنند

علی رضا توری نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: همه ادارات موظف هستند هر مصوبه ای که در جلسات به تصویب می رسد به تک تک آنها عمل کنند .

وی ادامه داد: قرار نیست که ما جلسه ای برگزار کنیم و در آن جندین مصوبه به تصویب برسد ولی مسئول اداره نسبت به آن مصوبات بی تفاوت باشد.

توری در ادامه به وضعیت نامناسب معابر ورودی بعضی از ادارات اشاره کرد و گفت: متاسفانه ورودی بعضی از ادارات برای ورود سالمندان و خصوصا معلولان عزیز مناسب نیست و باید مسئولین ادارات نسبت به ساماندهی ورودی های ادارات خود اقدام کنند.

فرماندار هشترود در ادامه  از ادارات متولی خواست نسبت به جمع آوری موانعی که در پیاده روها و خیابانها باعث سد معبر می شوند اقدام نمایند  و از شهرداری خواست که نسبت به ساماندهی وانت بارها و نیسانی ها که در خیابان‌ها اقدام به فروش میوه وتره بار می کنند با مشخص کردن چندین مکان در شهر ، فروشندگان وانتی و نیسان ها را به آن محل هدایت کند.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 852514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟