فرصت‌ها را به حاشیه نخواهیم راند/سبلان گردی دردستورکار

به گزارش رکنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب ظهر پنجشنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از رویداد ۲۰۲۳ به عنوان یک رویداد بزرگ برای اردبیل در میزبانی از کشورهای عضو اکو در حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا زیرساخت‌ها در این حوزه فراهم آید تا ما بهترین میزبانی را در حوزه گردشگری از کشورهای عضو اکو داشته باشیم.

وی نگاه تحول‌گرایانه را بر اساس منویات  مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: با اهداف دولت سیزدهم که بیشتر مبتنی بر مردمی بودن فعالیت‌ها است، سعی ما بر این خواهد بود تا بر مبنای حقیقت، فضیلت و ارزش‌ها کارها را در این حوزه به پیش ببریم.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به سابقه و سبقه فرهنگی، تاریخی اردبیل در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: مهمترین برنامه ما احیای هویت تاریخی و فرهنگی دارالارشاد اردبیل است.

محمدی ادیب به ۲ خدمت بزرگ اردبیل در استقلال ایران اسلامی و احیای مذهب تشیع اشاره کرد و ادامه داد: بعد از شیخ صفی‌الدین اردبیلی که از بزرگان قرن هفتم و هشتم بود، در امتداد این حرکت معنوی ما شاهد حضور چهره‌های سرشناس همچون مقدس اردبیلی هستیم که در تاریخ این مرز و بوم توانسته‌اند خدمات ماندگاری را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار احیای هویت تاریخی، سعی ما بر این است تا اردبیل را به عنوان شناسنامه هویتی ایران معرفی کرده و بر کاوش‌های تاریخی و باستانی به صورت فنی و علمی نظارت بیشتری داشته باشیم.

محمدی ادیب به کشف آثار ارزشمند تاریخی از منطقه قره‌حسنلوی نمین اشاره کرد و گفت: اردبیل در حوزه‌های تاریخی و باستانی موزه زنده‌ای است که از قلعه اولتان گرفته تا مسیر قره‌سو به عنوان مسیر تمدن‌ساز، شهریری در مشگین‌شهر و قلعه‌ها و ابنیه‌های تاریخی مختلف می‌تواند نمود و نشانی از عظمت این سرزمین باشد.

وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در حوزه گردشگری نیز به توانمندسازی زیرساخت‌ها کمک کرده و اقامتگاه‌ها و هتل‌های خود را ارتقا ببخشیم.

محمدی ادیب استفاده از ظرفیت آبدرمانی‌ها را به شکل مدرن یادآور شد و بیان کرد: ظرفیت‌های معطل مانده در حوزه گردشگری را احیا خواهیم کرد و در کنار آن سعی ما بر سبلان‌گردی به همت گردشگران و مسافران خارجی خواهد بود.

وی افزایش مدت اقامت گردشگران را در اردبیل در کنار ایجاد تحول گردشگری با جذب سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران یادآور شد و اظهار کرد: در این بخش بوم‌گردی نیز بسیار ظرفیت عظیمی است که باید از آن بهره برد.

محمدی ادیب حمایت از حوزه صنایع دستی را نیز یادآور شد و تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی ما به شکل دکوری و ویترینی عمل نخواهیم کرد بلکه سعی ما بر این است تا در کنار حمایت از صنعتگران و هنرمندان در این بخش، اهداف ترکیبی را به شکل متعالی در تقویت صنایع دستی کاربردی اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: فرصت‌ها را به هیچ وجه به خاطر نگاه گروهی، حزبی و جناحی از دست نخواهیم داد بلکه سعی ما بر این است تا با نگاه ملی و مردمی اهداف و برنامه‌ها را در این بخش توسعه بدهیم.

صداوسیما/

کدخبر: 856927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟