کسب رتبه نخست کشوری در رسیدگی به شکایت دعاوی کارگری و کارفرمایی

به گزارش رکنا از اردبیل،  بهروز رحیم زاده با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در رسیدگی به شکایت دعاوی کارگری و کارفرمایی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: میانگین مدت زمان رسیدگی به این دعاوی ۳۴.۵ روز بوده است.

وی با بیان این که رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما با دقت بیشتر در ۱۵ هیات بدوی و تشخیص انجام می‌شود، اضافه کرد: به طور میانگین روزانه ۲۶ پرونده در این مراجع طرح شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به این که برای رسیدگی به این پرونده ‎ها، ۶ هیات حل اختلاف با ترکیب ۹ نفره شکل گرفته است، اظهار کرد: یک هزار و ۱۸۹ مورد از این دعاوی پس از رسیدگی اولیه در هیات‌های بدوی، با اعتراض طرفین در هیات‌های حل اختلاف منجر به درخواست تجدید نظر شده است.

وی بیان کرد: در این هیات‌ها که با حضور نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان نماینده دولت و مجری قانون و نیز نماینده کارگر و نماینده کارفرما تشکیل می‌شود، پرونده‌های مطروحه بررسی شده و آرای آن‌ها که در مدت زمان ۱۵ روزه قابلیت اعتراض هم دارد، در حکم قانون و لازم الاجراست.

رحیم زاده همچنین با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک دستگاه حاکمیتی بوده و وظایف شبه قضایی دارد، گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل سال گذشته بالغ بر ۶ هزار پرونده دادخواست کارگری و کارفرمایی را رسیدگی کرده است.

صداوسیما/

کدخبر: 857981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟