کشف ۹۷ درصدی جرایم سایبری در قزوین

به گزارش رکنا از قزوین ، سرهنگ محمدعلی فرهودی در این باره اظهار داشت: بررسی آمار وقوع جرایم سایبری استان قزوین در نه ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گویای کشف 97 درصدی پرونده های پلیس فتا در استان است.

وی افزود: کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت، نشر اکاذیب، برداشت های غیر مجاز اینترنتی از حساب های بانکی و مزاحمت اینترنتی به ترتیب بیشترین جرایم سایبری استان در نه ماهه سال جاری بوده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: پلیس فتا با انجام اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه و تمرکز بر تولید محتوای مناسب آموزشی، سعی در پیشگیری از وقوع جرایم در سطح استان داشته و در همین راستا با تلاش بی وقفه پلیس فتا استان، طی 9ماهه سال جاری 97 درصد از جرایم سایبری کشف شده است.

سرهنگ فرهودی توصیه کرد: کاربرانی که بافضای مجازی سرو کاردارند سعی نمایند در درجه اول از این فضا برای ارتقاء دانش سایبری خود بهره مند شوند و در درجه دوم اطرافیان خود را از خطرات و تهدیدات احتمالی آگاه نمایند، چرا که شروع فرهنگ سازی از خانواده ها میتواند تاثیرات به مراتب محسوس تری در جامعه داشته باشد.

رئیس پلیس فتا استان در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا به منظور دفاع از امنیت کاربران و مقابله با مجرمان، دائما در حال رصد فضای مجازی هستند و همواره در کنار مردم عزیز آماده خدمت رسانی بوده و کاربران می توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را ازطریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 858830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟