یکی از گوزن‌های سایت پرورش گوزن زرد لرستان تلف شد

به‌گزارش خبرنگار رکنا از لرستان؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که حدود یکماه پیش و چند روز قبل از سفر علی سلاجقه، به استان لرستان یک پارت چهارتایی گوزن زرد از یکی از استان‌های همجوار جهت افتتاح سایت پرورش گوزن به مجموعه مجتمع کشت و صنعت انتقال داده می‌شود، دقیقا چند روز بعد از افتتاح سایت علی‌رغم هشدار صریح کارشناسان محیط زیست به جهت نبود زیر ساخت‌های لازم برای نگهداری  این گونه ارزشمند و عدم سازگاری آن با شرایط محیطی متاسفانه یکی از این گوزن‌ها تلف می‌شود.

با این حال گفته می‌شود پس از این اتفاق ناگوار، در اقدامی غیرمسئولانه مجددا چهار راس دیگر به این مجموعه انتقال داده شده که بنظر میرسد به دلالیلی که عنوان شد این گوزن‌ها در معرض تلف شدن هستند.

البته در همان زمان یکی از کارشناسان و حامیان محیط زیست بنام اقای تیزهوش در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها هشدارهای لازم در خصوص شرایط ناسازگاری محیطی منطقه و تکثیر این گونه را به اداره کل محیط زیست استان اعلام کرده بود که اظهاراتش مورد توجه مدیران این دستگاه قرار نمی‌گیرید!

محمدنبی حسنوند مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست لرستان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگاران با تایید تلف شدن یکی از گوزن های مرکز احیا و پرورش گوزن زرد ایرانی در مجتمع کشت و صنعت لرستان، اظهار کرد: علت این موضوع را در قالب یک اطلاعیه اعلام خواهیم کرد.

حال سوال از مجموعه سازمان محیط زیست کشور و شخص اقای سلاجقه و همچنین اداره محیط زیست لرستان این است که علی‌رغم هشدارهای کارشناسان و سمن‌های زیست محیطی چرا بدون مطالعه و تحقیق، مبادرت به انجام این کار نمایشی نموده‌اند و سوال دیگر اینکه چرا در همان زمان اطلاع‌رسانی لازم در خصوص تلف شدن این گونه ارزشمند جانوری انجام نشده است؟ کما اینکه بر اساس اطلاعات موثق به کارکنان اداره محیط زیست لرستان و مجموعه مجتع کشت وصنعت لرستان تاکید شده که به هیچ‌وجه موضوع رسانه ای نشود!

امیدوارم سازمان محیط زیست کشور و اداره کل محیط زیست لرستان، جهت شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی، طبق مستندات به سوالات مطروحه به این سوالات پاسخ دهند.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 864961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟