طلا فروش متخلف ملزم به اعاده حق شاکی شد

به گزارش رکنا از قزوین ، مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین بر استفاده دقیق از اختیارات تعزیرات حکومتی در راستای دفاع از حقوق شهروندان تاکید کرده گفت: با توجه به نوسانات قیمت طلا، شاهد بروز تخلفاتی در این بازار هستیم و در آخرین نمونه یک واحد صنفی طلا، علی رغم دریافت وجه، از تحویل کالا استنکاف کرده بود که با مراجعه فرد شاکی به تعزیرات حکومتی، به پرونده رسیدگی و در کمتر از یک روز، با نظر شعبه، متخلف ملزم به اعاده حق شاکی به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گردید و اختلاف طرفین بدون تشکیل پرونده حل و فصل شد.

حسن پور به بیان اثرگذاری نوسانات بازار بر اولویت های نظارتی تعزیرات حکومتی پرداخته افزود: به دلیل ارزشمند بودن طلا و جواهرات، همچنین گستردگی راه های تقلب، بازار این کالاها همواره با تخلفات زیادی مواجه بوده است.

وی یادآور شد؛ تلاش ما در این مرجع، ایجاد صلح و سازش میان طرفین در جهت کاهش پرونده های قضایی است و در این خصوص شعبه مربوطه به صورت ویژه پیگیر شکایات مردمی و هرگونه ایراد خسارت به اشخاص بر اثر وقوع تخلفات صنفی است.

این مسوول از شهروندان خواست در صورت مشاهده گرانفروشی، کم فروشی، خرید و فروش سکه تقلبی،خرید طلای قاچاق با عیار پایین و فروش طلای عیار پایین به جای طلای هجده عیار و دیگر تخلفات توسط طلافروشان، موارد را جهت پیگیری و برخورد قانونی گزارش کنند.

 

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 865850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟