اکران 18 فیلم سینمایی  در سینماهای اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی تمنایی در این نشست از اکران هجده فیلم سینمایی چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای اصفهان خبر داد.

وی  افزود: آثار قابل اکران در اصفهان از بخش مسابقه سودای سیمرغ جشنواره سراسری فیلم فجر است که برای نمایش در سینماهای اصفهان  انتخاب شده است.

تمنایی عناوین فیلم هایی که در اصفهان به نمایش در خواهد آمد را شامل "در آغوش درخت" ، " آه سرد" ، " جنگل پرتقال" ، " شماره ۱۰" ، " پرونده باز است" ، " روایت ناتمام سیما" ، " هوک ، چرا گریه نمی کنی" ، " های پاور" ، " بعد از رفتن" ، " کت چرمی" ، " هفت بهار نارنج" ، "آنها مرا دوست داشتند"، " استاد" ، " عطرآلود" ، " یادگار جنوب" ، " بچه زرنگ" و" سرهنگ ثریا" اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اصفهان افزود: این آثار در سینما های ساحل و فلسطین با ظرفیت هر سالن ۵۰۰ نفر اکران عمومی و در سینما سپاهان ویژه اصحاب رسانه و هنرمندان با ظرفیت ۴۴۴ نفر نمایش داده می شود.

وی تصریح کرد:برای برگزاری این جشنواره به صورت دقیق و قوی تر ، هشت کمیته شامل کمیته اکران، هنرمندان، اطلاع رسانی و تبلیغات، فضای مجازی، برنامه‌های جنبی ، نظارت و اختتامیه از یک ماه قبل در اصفهان تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: اکران این آثار از ۱۷ بهمن با تجدید میثاق هنرمندان و اهالی سینما با آرمان‌های شهدا در گلستان شهدا آغاز و در مراسم اختتامیه جشنواره همزمان با جشن مهر سینمای ایران از منتخبان جشنواره و متخصصان و اهالی فن تجلیل می‌شود.

اکران فیلم های فجر همزمان با تهران در اصفهان نشانه برقراری عدالت فرهنگی در کشور است

علی تمنایی در حاشیه نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم فجر گفت : اکران فیلم های فجر همزمان با تهران در اصفهان نشانه برقراری عدالت فرهنگی در کشور است.

وی گفت : همانگونه که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرمودند "عدالت فرهنگی، رشد و اعتلای همه استعدادهای هنری کشور است که به دور از هیاهو و حاشیه به ایران اسلامی عشق می ورزند" و برگزاری جشنواره فیلم جشنواره فجر در اصفهان و اکران فیلم های سودای سیمرغ همزمان با تهران در 31 استان کشور نشان دهنده ی برقراری عدالت فرهنگی در کشور است.

وی افزود : تقویت زیرساخت های فرهنگی در سراسر کشور و امکان استفاده ی همه مردم از تسهیلات فرهنگی هنری و عدم تمرکز آن در پایتخت کشور از دغدغه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است که به حول و قوه الهی و به همت دولت مردمی و انقلابی میسر شده است ، تا جایی که اکنون در دورترین استان های کشور شاهد برگزاری جشنواره فیلم فجر هستیم.

همه فیلم‌ها ی راه یافته به چهل و یکمین جشنواره ی فیلم فجر در اصفهان اکران می شود

در ادامه معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان  گفت: تعداد72 فیلم به دبیرخانه مرکزی این جشنواره ارسال شد ه است که درنهایت پس از بررسی‌تعداد ۱۸ فیلم در بخش سودای سیمرغ به تأیید رسیدن وهمه فیلم‌ها ی راه یافته به جشنواره در اصفهان اکران خواهد شد.

رضا دهقانی اظهار کرد: امسال چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر وسیزدهمین دوره این جشنواره در اصفهان برگزار می شود.

وی افزود:ستاد اجرایی جشنواره فیلم فجر از یک ماه قبل برقرار شده و ۸ کمیته مشخص شد شامل کمیته‌های اکران فیلم‌، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، فضای مجازی، برنامه‌های جنبی، نظارت و اختتامیه از یک ماه گذشته کارشان را آغاز کرده انشالله در جشنواره حضور فعالی خواهد داشت.

 دهقانی تصریح کرد :  جشنواره فیلم فجر اصفهان از روز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه با تجدید میثاق اصحاب فرهنگ و هنر  با شهیدان در گلستان شهدا ی اصفهان آغاز خواهد شد .

دهقانی اظهار داشت : اکران فیلم‌ها در اصفهان تا ۲۳ بهمن‌ماه به مدت ۷روز  در سینماهای فلسطین ،ساحل و سپاهان ادامه خواهد داشت  ودرنهایت، برنامه اختتامیه جشنواره فیلم فجر اصفهان در روز دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر،۱۲ تا ۲۳ بهمن امسال همزمان با تهران در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است  نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان روز_ چهارشنبه دوازدهم  بهمن ماه -   با حضور رضا دهقانی دبیر جشنواره و مسوولان کمیته های جشنواره ، در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد و اهالی رسانه و مطبوعات پرسش ها و نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص برگزاری این جشنواره  در اصفهان مطرح کردند

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 866685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟