460 طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در لرستان افتتاح شد

به گزارش رکنا از لرستان ؛ این طرح‌ها که همزمان با 2 استان اردبیل و خراسان شمالی در نقاط هدف پیشرفت و آبادانی این استان‌ها افتتاح شدند شامل طرح‌های معیشتی، دامپروری، آبرسانی، کشاورزی و مسکن هستند.

در همین راستا هفت هزار و 500 طرح با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان در استان‌های خراسان شمالی، اردبیل و لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

 استاندار لرستان در آیین افتتاح این طرح ها گفت: این استان با برخورداری از مواهب خدادادی ظرفیت بی‌نظیری در زمینه های طبیعی، انسانی و تاریخی دارد اما بهره‌گیری از آن تاحدودی کم‌رنگ بوده و بخش هایی را در مدار محرومیت قرار داده است.

"فرهادزیویار" اظهارکرد: اقدامات بسیاری برای رفع محرومیت زدایی و پرداخت تسهیلات، ارتقای معیشت، اشتغالزایی، اجرای طرح های آبرسانی و بهداشتی در لرستان صورت گرفته که تمام این تلاش ها در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و با رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه ای برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کشور، احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده که اکنون ۱۵۸ مورد با ۱۵ میلیارد تومان در لرستان به بهره‌برداری رسید.

استاندار لرستان گفت: همچنین طرح هایی مانند ۱۲۷ مورد مسکن معلولان با ۲۱ میلیارد تومان، ۷۴ مورد مسکن برای خانواده های دارای ۲ فرزند معلول یا بیشتر، پنج باب خانه عالم روستایی، آبرسانی، تهیه آمبولانس، تجهیز خانه بهداشت و تعمیر و تجهیز ۲۰ مسجد در الیگودرز به بهره‌برداری رسید.

زیویار افزود: پس از سفر رییس بنیاد مستضعفان به لرستان، ظرف ۲ هفته مبالغ مورد نظر برای طرح های استان تخصیص پیدا کرد و امید می رود مناطقی از شهرستان های سلسله و دلفان هم در طرح های محرومیت زدایی قرار گیرند.

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 869822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟