شروع طرح مسواک در شهرستان سرعین برای کودکان زیر ۱۴ سال

به گزارش رکنا از اردبیل، رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرعین از معاینه ۲۱۱۱ دانش آموزان زیر ۱۴ سال برای دندان آنها در سطح شهرستان سرعین خبر داد و افزود تا امروز ۲۴۹ دانش آموز از خدمات ترمیم ،جرم گیری و عصب کشی دندان استفاده نمودند .

وی با اشاره به اینکه امسال برای طرح مسواک ۹۰ میلیون تومان اعتبار هزینه خواهد شد افزود این طرح برای آموزش دانش آموزان و فرهنگ سازی صحیح بین آنها عنوان کرد

رئیسی یادآور شد متاسفانه نزدیک به ۹۸ درصد دانش آموزان تا سن ۱۴ سالگی دچار مشکل دندان هستند اظهار داشت در صورت عدم برنامه ریزی صحیح در آینده دچار مشکل خواهیم بود.

مجد معاون بهداشت شبکه شهرستان سرعین نیز گفتگو با خبرنگار رکنا درباره اهمیت بهداشت و سلامت دهان و دندان گفت ،از مهمترین نکات دندان برای سنین کودکان دندان شماره ۶ است که برای نگهداری آن اولیا برنامه داشته باشند .دندان شماره ۶ در در سن شش سالگی رویش می کند و دندان دائمی کودکان به حساب می آید که هنگام رویش این دندان کودکان دچار درد می شوند .

وی افزود بدلیل علاقه کودکان به مواد غذایی شیرین این دندان دچار آسیب بیشتری می شود و مسواک زدن و آگاهی اولیا نسبت به نگهداری دندان توسط فرهنگ سازی شبکه بهداشت نیز می‌تواند کمک بیشتری انجام دهد .

مولاخواه/

 

کدخبر: 871171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟