رتبه نخست استان همدان در اجرای راه‌های آسفالته روستایی

به گزارش رکنا از همدان، فرزاد تیموری در شورای اداری شهرستان اسدآباد، افزود: در رابطه با راه های روستایی زیر ۲۰ خانوار جمعیت سطح استان نیز پیگیر موضوع هستیم و به همین منظور اعتباراتی را از محل سفر برای آسفالت تمامی راه های این روستاها درخواست کردیم و قول معاون اجرایی ریاست جمهوری را نیز گرفته‌ایم و این امر به کارشناسان معاونت اجرایی ابلاغ شده است که اگر اعتبار قول داده شده ۲۰۰۰ میلیارد تومانی به استان تخصیص پیدا کند به طور قطع همه راه های روستایی زیر ۲۰ خانوار جمعیت سطح استان و از جمله اسدآباد آسفالت خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم با وجود کمبودها و مشکلات نقدینگی بحث اعتبار دادن و اعتباربخشی به پروژه‌های عمرانی در دستور کار دولت بوده است، تصریح کرد: پروژه نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از ابرپروژه‌های مهم در تاریخ ایران به شمار می‌رود که برای تحقق این طرح بزرگ در شهرستان‌ها نیز معاونان عمرانی فرمانداری ها به اتفاق فرمانداران نگاه ویژه‌ای برای پیشبرد این طرح داشته باشند.

تیموری بیان کرد: در طرح نهضت ملی‌مسکن سیاست بر این است که از حالت آپارتمان و مجتمع سازی به سمت احداث تک واحدی و ساختمان‌های ویلایی حرکت کرده و زمین لازم را در اختیار متقاضی بگذاریم تا خود نسبت به احداث مسکن به سلیقه خود اقدام کند.

وی ادامه داد: در شهر اسدآباد بحث تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن نیاز به پیگیری جدی دارد ضمن اینکه چند پهنه برای این طرح در شهر اسدآباد تعریف شده و اداره شهرسازی در حال توافقات لازم است و چند پهنه دیگر هم باید توافق شود که بتوان به میزان کافی به تعداد متقاضیان زمین تحویل و به صورت گروه ساخت احداث شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه حجم اعتبار ۱۴ هزار میلیارد تومان استان همدان از بالاترین اعتبارات سفر بود که برای استان همدان در بین سایر استانها لحاظ شده است، گفت: تخصیص این اعتبارات به صورت سه ساله از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ خواهد بود ضمن اینکه سهم اعتبارات عمرانی استان همدان در سال ۱۴۰۱ تنها ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده و اعتبارات اختصاص داده شده از محل سفر به استان همدان بیش از ۱۰ برابر اعتبارات یکسال عمرانی استان بوده است.

وی ادامه داد: پروژه زیرگذر موسی آباد هم اعتبار تعریف شده و باید بحث مرتفع شدن مشکل تملک آن توسط راهداری استان با کمک فرمانداری انجام شود.

وی اضافه کرد: زیرگذر موسی آباد از نظر تامین اعتبار مشکلی ندارد و با انجام تملک های آن عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد ضمن اینکه با توجه به اختصاص اعتبار لازم برای رفع نقاط حادثه خیز سطح استان از اعتبارات سفر مشکل تمامی نقاط حادثه خیز از محل این اعتبارات مرتفع می‌شود.

تیموری همچنین در رابطه با طرح جامع شهر اسدآباد اظهار کرد: طرح جامع شهر اسدآباد توسط مشاور تهیه شده و دارای مصوبه شورای برنامه ریزی استان است و به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده که به شش بند از طرح مشاور ایراد گرفته بودند که یک یا دو مورد از این مشکلات توصیفی بوده و چندان مشکل خاصی ندارد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوان طرح جامع شهر اسدآباد و همدان را قبل از سال ۱۴۰۲ از شورای عالی معماری و شهرسازی بگیریم، تصریح کرد: طرح جامع شهر تویسرکان نیز هفت سال بلاتکلیف بوده و با جدیت در حال پیگیری و در مراحل انتهایی کار است.

معاون عمرانی استاندار همدان تاکید کرد: معاونان عمرانی فرمانداران باید بر پروژه های سفر ریاست جمهوری نظارت مداوم نسبت به کیفیت بالا و سرعت مناسب پروژه ها، توزیع اعتبارات و تخصیص اعتبارات و هزینه کرد پروژه ها داشته باشند ضمن اینکه ابر پروژه نهضت ملی مسکن نگاه ویژه و جدی فرمانداران و معاونان عمرانی فرمانداران را می طلبد.

 

کدخبر: 871281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟