افزایش  بیش از ۴۰ درصد کمک‌های مردمی در سال جاری

به گزارش رکنا از اصفهان؛ کریم زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه  گفت: جشن نیکوکاری از دو۸ هفته پیش آغاز شده است و مردم کمک‌ها را برای نیازمندان می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه در مجموع120 سرفصل خدمت داریم، گفت: در سطح معیشتی و رفع نیازهای آن‌ها مستمری است که به‌صورت حداقلی برای رفع نیازهای ضروری به خانواده‌ها پرداخت می‌شود و همچنین در این زمینه برای خانواده‌ها در زمینه بهداشت، درمان، مسکن، تأمین لوازم ضروری، تأمین جهیزیه، ارائه خدمات حقوقی، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و … خدمات ارائه می‌شود.

زارع گفت: دغدغه ما از ایجاد شغل صرفاً بحث ایجاد درآمد و استقلال اقتصادی نیست هرچند که هدف نهایی ماست اما ایجاد اعتماد به‌ نفس، جلوگیری از افسردگی و برای حفظ حریم خانواده از دیگر اهداف ماست.

زارع ادامه داد: در سال جاری رشد سه برابری اعتبارات و ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال داشتیم که در زمینه تسهیلات بانکی و صندوق امداد ولایت تا این لحظه بیش از 92درصد کار محقق شده است.

وی افزود: کمیته امداد برای ایجاد اشتغال از طریق پرداخت وام، تعامل با کارآفرینان و ایجاد زنجیره‌های شغلی عمل می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بیان داشت: در مجموع بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز و بیش از سه هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد در استان داریم و همچنین ۵۰۰ نخبه در زمینه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و ورزشی داریم.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته هیچ دختر پشت نوبتی برای تأمین جهیزیه نداشتیم و تا کنون ۲۵۰۰ سری جهیزیه تأمین شده است.همچنین چهار هزار سری لوازم ضروری منزل به‌صورت رایگان در اختیار خانواده‌های تحت پوشش قرار گرفته است.

وی در خصوص تسهیلات به مددجویان بیان کرد: در حال حاضر۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در استان هستند که در راستای کمک به تأمین هزینه‌های اجاره مددجویان طی سال جاری ۱۶ هزار و ۶۰۰ فقره وام به ارزش بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده است..

 زارع اذعان کرد: در ساخت مسکن نیز فعالیت داشته‌ایم که در سال جاری تا کنون ۷۰۰ خانواده مسکونی تحویل خانواده‌ها شده است.

وی اضافه کرد: بیش از شش هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که هزینه‌های بسیاری دارند. سعی بر این بوده است که با مشارکت‌های مردمی، افزون بر بیمه پایه، به صورت بیمه تکمیلی در بحث هزینه‌های بستری، همه هزینه‌ها توسط کمیته امداد تأمین شود و با اجرایی شدن این روند به صورت صحیح، بستری این بیماران به صورت رایگان خواهد شود؛ همچنین کمک‌هایی در هزینه‌های درمان‌های سرپایی این بیماران انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اظهار کرد: در سال جاری در قالب فرانشیز به بیش از ۷۰ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خدمت‌رسانی شده است. در خصوص تأمین تجهیزات توانبخشی مانند واکر و ویلچر، بیش از پنج هزار قلم به ارزش بالغ بر پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، تأمین شده است که البته تناسبی با هزینه‌های درمان ندارد، اما به طور کلی تلاش بر کمک به خانواده‌ها بوده است.

وی گفت: بیش از ۱۰۲ هزار حامی در استان داریم که بیش از ۳۰ هزار فرزند واجدالشرایط را حمایت می کنند و در این زمینه از استان‌های پیشتاز هستیم .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه رایگان بودن قبوض آب، برق و گاز مددجویان مشروط به چیست؟، توضیح داد: تقریبا در استان اطلاعات اشتراک همه مددجویان را به شرکت‌های آب، برق و گاز ارائه دادیم، اما شرط شرکت برق به جهت استفاده رایگان، مصرف حداقل یک دوم الگوی مصرف تعریف شده است، شرط شرکت آب استفاده یک سوم الگوی مصرف است، البته  بخشی از مددجویان ساکن آپارتمان هستند و آپارتمان ها گاهی با تامین آب مسئله دارند، اما اداره گاز به نسبت ادارات دیگر خدمات بهتری ارائه می‌دهد و هرماه خانواده‌ها می‌توانند تا ۴۰۰ متر مکعب و هر دوره ۶۰۰ متر مکعب به‌صورت رایگان گاز استفاده کنند. در ۶ ماه اول امسال بیش از ۷ میلیارد تومان بهره مندی مددجویان از قبوض رایگان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس قانون افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض دهیاری و شهرداری و هزینه‌های انشعاب آب، برق، فاضلاب و گاز برای واحدهای مسکونی اختصاص‌ یافته به آنان فقط برای یک‌بار معافند اعلام کرد: امسال ۶۰۰ خانوار از این طرح استفاده کرده‌اند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 874367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟