مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در قزوین افتتاح شد

به گزارش رکنا از قزوین ، محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور روز یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در قزوین افزود: ایده‌ها و دغدغه‌های همگرایانه می‌تواند شکوفایی اجتماعی و فرهنگی را رقم بزند.

محمدی تصریح کرد: در این مرکز افرادی حضور می‌یابند که صاحبان ایده‌های خلاقانه برای رشد و شکوفایی کشور هستند.

محمدی بیان کرد: با بهره مندی از ایده‌های خلاقانه، فناورانه و نوآورانه اجتماعی و فرهنگی، طرح‌های بر زمین مانده اجرایی شود.

وی یادآور شد: دانشگاه امام خمینی(ره) باید به مثابه کلام امام خمینی (ره) به مبدا تحولات تبدیل شود و بر همین اساس مرکز رشد و فناوری خیز جدیدی برای شناسایی و پاسخگویی به مسائل فرهنگی و اجتماعی برداشته است.

محمدی با بیان اینکه حمپا پوست‌ اندازی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه است،افزود: هشت هزارو ۳۰۰ دانشجوی این دانشگاه همگی صاحب ایده و خلاقیت‌ هستند و تلاش داریم در قالب این برنامه از ظرفیت های فکری آنها برای پیشبرد مسایل فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم.

IMG_20230305_115549

محمدی با بیان اینکه نگاه حمپا مبتنی بر مسوولیت اجتماعی است، اظهار کرد: دانشگاه در این میان نقش نظارتی در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی تعریف کرده و در تلاش است تا در راستای رسالت خود به مبدا تحولات جامعه تبدیل شود.

سید علی قاسم زاده در ادامه اظهار کرد: ما اعتقاد داریم جریان سازی فرهنگی در اجتماع باید توسط دانشگاه رقم بخورد و این روند ایجاد نمی شود مگر اینکه الگوهای موفقی در دانشگاه ها شکل بگیرند.

وی تصریح کرد: از دانشجویان می خواهیم با توانمندی‌های خود این زیست و نگاه عالمانه و عفیفانه را عملیاتی کنند و مدلی از دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی ارائه دهند که از آن بتوان به عنوان یک الگو یاد کرد.

قاسم زاده افزود: براساس اهداف بالادستی دانشگاه بین المللی امام(ره) این مرکز دانشگاهی باید الگویی برای زیست تمدن ایرانی اسلامی باشد و این فرهنگ را به دانشجویان غیرایرانی انتقال دهد تا آنها سفیر فرهنگ و تمدن ما در کشورهای خود باشند.

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 875019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟