محور گردشگری غرب کشور ایجاد می‌شود

به گزارش رکنا از لرستان؛ عطا حسن پور در نخستین همایش ملی مدل‌ها و روش‌های توانمندسازی گردشگری لرستان، اظهار داشت: در راستای ارتقای دانش‌بنیان زیرساخت‌های گردشگری استان، برای اولین بار، نرم‌افزار معرفی و راهنمای جاذبه‌های گردشگری استان لرستان طراحی شده که به دو زبان فارسی و انگلیسی است.

وی عنوان کرد: هر گردشگری که به استان لرستان سفر می‌کند می‌تواند از این نرم‌افزار معرفی‌کننده جاذبه‌های گردشگری استان و راهنمای هدایت‌کننده به این جاذبه‌ها استفاده کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، افزود: بحث تبلیغات و بازاریابی یک بحث مهم برای رونق گردشگری استان لرستان است.

حسن پور، اظهار داشت: میزهای تخصصی گردشگری برای استان‌ها تعریف شده است؛ سهم استان لرستان از این میزهای تخصصی، میز گردشگری کشاورزی و میز تخصصی ژئوتوریسم لرستان است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نخستین همایش تخصصی گردشگری کشاورزی را با یاری سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، بیان کرد: ما در این مسیر در ابتدای راه هستیم؛ زیرساخت‌ها ضعیف هستند ولی ما همه کوشش خود را برای رسیدن به وضعیت مطلوب انجام می‌دهیم.

حسن پور، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم یک مربع گردشگری بین استان‌های غربی کشور تشکیل بدهیم تا بتوانیم یک چرخه اقتصاد گردشگری ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: کوشش ما این است با همکاری استان‌های غربی کشور، محور گردشگری غرب کشور را تشکیل بدهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در بخش بین‌الملل، خبرنگاران خارجی مقیم کاری ایران هم به لرستان بیایند تا جاذبه‌های گردشگری استان لرستان به خارج از کشور معرفی شوند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 876719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟