رفع تصرف بیش از 26 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در نوروز 1402

به گزارش رکنا از کردستان؛ حجت الاسلام حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: دستگاه قضایی استان کردستان در ایام تعطیلات نوروز امسال با تعیین کشیک ویژه و نظارت مستمر و دقیق ، مقابله با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در استان را با جدیت پیگیری نموده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: از تاریخ 28 اسفندماه سال 1400 لغایت 7 فروردین ماه 1401، در تمام شهرستانهای استان ، با متصرفان اراضی ملی برخورد قاطع صورت گرفت و بیش از 26 هکتار از این اراضی به بیت المال بازگشت و در این راستا یکی از دلالان مشهور و سابقه دار ساخت و سازهای غیرمجاز در سنندج بازداشت شد.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: در همین مدت و در حوزه اقدامات صیانتی و پیشگیرانه توسط دستگاههای متولی در این حوزه مجموعا 94 مورد شناسایی و 25 مورد توقف عملیات و 65 مورد گشت روزانه در کل استان صورت گرفت و در حوزه اقدامات برخوردی 19 فقره شامل 3 فقره قلع و قمع ، 12 فقره خلع ید و 4 فقره رفع تصرف صورت گرفته است.

وی افزود: عوامل این تصرفات غیرمجاز در ایام نوروز قصد اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در این مکانها را داشتند که خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی و با همکاری و هماهنگی یگان حفاظت ادارات راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی استان کردستان از تصرفات آنها جلوگیری شد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 884472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟