هنر زمانی کیمیاگری می کند که به داشته ها توجه دارد

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار عصر شنبه بیست و ششم فروردین ماه در مراسم تجلیل از هنرمندان انقلابی عنوان کرد: بنا و ساختمان هنر باید براساس ذخایر انسانی، فرهنگی و تاریخی باشد.

وی با بیان ابعاد اجتماعی هنر، اظهار کرد: نقطه ی عطف مردم ایران در عصر معاصر انقلاب اسلامی است.

استاندار تاکید کرد: مردم ایران با انقلاب خود ابعاد مختلف هنر را در قالب داشته های خود بروز دادند.

زیویار تصریح کرد: خیلی از بخش های هنر ما بعد از انقلاب متفاوت تر از گذشته شده و توانستند ظرفیت ساختن را نشان دهند.

وی ادامه داد: هنری که برای هنر باشد جز توقف و یا سقوط راهی نخواهد داشت اما بعد از انقلاب هنر برای فرد و برای جامعه با بهره گیری از شناسنامه ی ملت ایران شکل گرفت.

وی بر نقش بهره گیری از ظرفیت های گذشته برای حرکت رو به جلو تاکید کرده و با اشاره به اظهار نظر هگل فیلسوف اروپایی در مورد سقوط تمدن روم گفت: تمدن روم زمانی دچار سقوط شد که گذشته ی خود را فراموش کرد و این همان چیزی است که هنر انقلاب اسلامی ایران بر آن تکیه دارد و تمدن روم نداشت.

استاندار لرستان همچنین به نقش هنر برای تعالی انسان در برابر فرد و جامعه اشاره کرد و با قیاس حکومت مزدور پهلوی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، عنوان کرد: امکاناتی که در اختیار پهلوی ها بود در شرایطی که با کشورهای منطقه قابل مقایسه نبود اما نتوانست خودش را حفظ کند.

زیویار افزود: این در حالی است که جمهوری اسلامی با کمترین امکانات علاوه بر استحکام روزافزون، تاثیرات آن بر منطقه بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: این ها هنر انقلاب اسلامی و مردم ایران است.

استاندار ابراز کرد: شناسنامه ی هنر باید مشخص باشد تا بتواند هویت ساز، تاریخ ساز و انسان ساز باشد.

زیویار گفت: هنر همه ی ما مسلمان بودن ، ایرانی بودن و لرستانی بودن ماست و این پله ای است که اگر از زیرپای ما برداشته شود سقوط خواهیم کرد.

وی به کار بزرگ شهدای حوزه ی هنر اشاره کرد و عنوان کرد: اقدام بزرگ  این شهدا این بود که شناسنامه، ذخایر و داشته های فرهنگی ما را حفظ کرده و بر اساس آن خلق اثر کردند.

استاندار افزود: آنها مرگ را پایان راه ندانسته و بلکه آن را یک آغاز جلوه دادند.

وی اظهار کرد: هنرمندان شهید هو خودشان هنر کردند و هم هنر سایر شهدا را به تصویر کشیدند.

استاندار لرستان تاکید کرد: غرب تلاش می کند به جوانان ما القا کند که گذشته و شناسنامه شان را فراموش کرده و آن شخصیتی باشند که آنها می خواهند.

زیویار گفت: امیدواریم تمامی ما قدر هنر متعهدانه را بدانیم و بتوانیم در مسیر آن حرکت کنیم.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 885162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟