تکرار صدرنشینی کرمانشاه در نرخ بیکاری

به گزارش رکنا از کرمانشاه، مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود از وضعیت بیکاری کشور، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان ۱۴۰۱ را ۱۵.۱ درصد اعلام کرده که نسبت به زمستان سال ۱۴۰۰ (۱۷.۹ درصد)، ۲.۸ درصد کاهش داشته است. اما آنچه که اهمیت دارد این است که این کاهش در سطح جامعه ملموس نبوده و روز به روز بر تعداد مشاغل کاذب نیز افزوده می‌شود.

با وجود کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه، اما همچنان این استان با ظرفیت بسیار در زمینه‌های مختلف در جایگاه نخست کشور قرار دارد و صدرنشین است و چهار محال و بختیاری با 13.5 درصد در جایگاه بعدی قرار دارد.

دکتر محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست روز شنبه شورای اداری استان، از کاهش 2.8 درصدی نرخ بیکاری استان در فصل زمستان سال گذشته یاد کرد و افزود: این کاهش نرخ بیکاری که برای اولین بار در طول زمستان های 17 سال گذشته رخ داده، خبر خوشحال کننده‌ای است که باید این حرکت را در طول تمام فصول سال جاری تداوم ببخشیم که البته تحقق این هدف، همکاری همه دستگاه های اجرایی را می طلبد.

استاندار کرمانشاه در حالی می خواهد کاهش نرخ بیکاری در زمستان سال گذشته را مصادره کند که خود در اوایل دیماه گذشته به استانداری کرمانشاه منصوب شده است و معلوم نیست طی دوماه ( بهمن واسفندماه سال 1401 ) چطور توانسته است نرخ بیکاری استان را کاهش دهد؟!!

بهتر بود استاندار کرمانشاه این کاهش آمار بیکاری را ابتدا به استاندار و تیم سابق ( بهمن امیری مقدم ) تبریک و خسته نباشید می گفت و از تیم خود می خواست روش مدیریتی گذشته را که نشان داد اثر گذار است تداوم بخشند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 885313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟