پرداخت 42 میلیارد ریال پاداش مدیریت مصرف برق به مشترکین خوش مصرف

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری 

مهندس مجید فرهزاد با اشاره به اینکه پرداخت پاداش مدیریت مصرف برق از طریق تخفیف در صورت حساب برق مصرفی اعمال خواهد شد، تشریح کرد : از میزان 42 میلیارد ریال پاداش پرداختی 25 میلیارد ریال سهم مشترکین بخش کشاورزی ، 14 میلیارد ریال سهم مشترکین صنعتی 1200 میلیون ریال سهم جایگاه های سوخت سی ان جی ،  600 میلیون ریال جهت نیروگاه های تولید پراکنده و 300 میلیون ریال سهم مشترکین اداری بوده است.

وی در ادامه افزود: برای سال جاری نیز سهمیه کاهش پیک بار استان در ایام اوج مصرف برق 89 مگاوات اعلام شده که برای تحقق آن برنامه ریزی های لازم و طرح های تشویقی مناسب در حوزه های کشاورزی، خانگی ، صنعتی ، ادارات و.. تدوین شده است.

مجید فرهزاد باتاکید براینکه در سال 1402 نیز پایش مصرف برق ادارات بصورت جدی در دست اجرا می باشد، گفت: 33 برنامه مدیریت مصرف برای استان ما تدوین شده که من جمله آن تغییر ساعات کاری ادارات خواهد بود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی تشریح کرد : در این زمینه کارهای خوبی در استان صورت گرفته تا جایی که در سال گذشته از میزان 440 مگاوات مصرف برق در ایام پیک بار، 12.5 مگاوات آن از طریق نیروگاه های خورشیدی تامین شده و همچنین برای توزیع 2000 پنل خورشیدی در بین عشایر برنامه ریزی گردید که 1000 دستگاه آن تحویل گرفته شد که از طریق امور عشایر استان در بین این قشر توزیع گردید  و1000 دستگاه دیگر نیز بعداز تحویل شرکت سازنده توزیع می شود.

مجید فرهزاد با اشاره به اینکه داشتن کد آبادی وسکنه دائمی بالای ده خانوار از شروط برق دار کردن روستاها می باشد گفت: تاکنون 99.7 درصد جمیعت خانوارهای روستایی (755روستا) از نعمت برق برخوردار بوده و از سال 96 تاکنون 47 روستا در سطح استان برق دار شده است.

وی در خصوص توسعه زیر ساخت های برق رسانی استان گفت : با اضافه شدن دوپست انتقال 400 کیلوولت شهدای لردگان وجهانبین فرادنبه در چند سال گذشته در استان، ظرفیت پست های انتقال از 440 مگاوات به 1400 مگاوات رسید که فرصت سرمایه گذاری صنایع سنگین را نیز در استان فراهم نموده و در نگاه کلی از سال95 تاکنون در مجموع بخش های انتقال ، فوق توزیع وتوزیع در تاسیسات برق رسانی استان 2400 میلیارد تومان هزینه شده است.

مصیبی دهکردی، چهارمحال و بختیاری 

کدخبر: 885816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟